דיווח: תמונות לווין חושפות מכ"מים שתעשייה אווירית מכרה לקוריאה הדרומית

על פי פרסומים גלויים, בשנים האחרונות מכרה תעשייה אווירית מכ"מי 'אורן ירוק' לקוריאה הדרומית. הפרסומים מצביעים על שני סבבי מכירה. לאחרונה, חשף חוקר מודיעין גלוי כי המכ"מים מתוצרת ישראל נפרסו ככל הנראה בשני בסיסי הגנ"א סמוכים ליד סיאול 

דיווח: תמונות לווין חושפות מכ"מים שתעשייה אווירית מכרה לקוריאה הדרומית

אתר הפריסה של אורן ירוק בקוריאה הדרומית - מקור: מפות גוגל

תמונות לווין חושפות את בסיס המכ"ם שבו קוריאה הדרומית הציבה את המכ"מים שרכשה מתעשייה אווירית, כך על פי דיווח של reutersanders. אותו מקור חושף כי ככל הנראה ישנו בסיס נוסף באזור דרום צ'ונגצ'ונג.

[הבסיס השני שבו לפי הערכות מותקן מכ"מ אורן ירוק - מקור: מפות גוגל]

חיפוש ברשת יעלה כי מדובר ככל הנראה במכ"מים מסוג "אורן ירוק" (EL/M-2080) שסופקו לקוריאה הדרומית בשנים האחרונות כחלק ממערך ההגנה האווירית של המדינה בשם KAMD. לפי הערכות גלויות, טווח המכ"מים הוא כ-500-800 ק"מ והם משמשים לגילוי מוקדם של שיגורי טילים. במקרה זה, אם ישוגרו, מקוריאה הצפונית.

פרסום של aviationweek חושף כי קוריאה הדרומית רצתה עוד אתר מכ"ם מסוג זה. עובדה היכולה להסביר את תזת שני הבסיסים. אתר namu.wiki מגלה כי מדובר במכ"מים מהדגם המתקדם ELM-2080S.

מיקומי פריסת המכ"מים של תעשייה אווירית בקוריאה הדרומית מסתדרים גם עם תפיסת ההגנה האווירית של המדינה. לפי אתר kimssine51.tistory.com, קוריאה הדרומית מחולקת לשלושה אזורי הגנה. אזור Daegu, אזור Gangwon Province ואזור Geumcheon-gu (עוטף סיאול). הריבועים האדומים במפה מסמנים את האזורים, והריבוע הכחול את פריסת מכ"מי אורן ירוק. ניתן לראות שהמכ"מים הישראלים נרכשו במטרה להגן על סיאול.

[מפות גוגל]

אולי יעניין אותך גם