דיווח עזתי: הכוח הישראלי נחשף כי חמאס חשב כי מדובר בפעילות הקשורה לזנות

דיווח בבלוג של אבו-עלי המבוסס על מקורות בעזה מביא תיאור אפשרי של התגלגלות המבצע הסודי בו נחשף צוות של יחידה מיוחדת של צה"ל במהלך פעילות מבצעית. באירוע נהרג אל"מ מ' ונפצע חייל נוסף בצוות

Photo by Pvt. Eden Briand, IDF Spokesperson's Unit - https://www.flickr.com/photos/idfonline/31454136131/in/dateposted/
 

דיווח בבלוג של אבו-עלי בפייסבוק המביא דיווחים מהעולם הערבי חושף פרטים נוספים אודות המבצע של היחידה המיוחדת של צה"ל בעזה. מבצע שהסתיים במותו של סא"ל מ' ופציעתו של חייל נוסף. הפרטים מתבססים על דיווחים ערביים.

לפי הפרסום, "אין מדובר באירוע נקודתי כי אם במבצע שנמשך פרק זמן ארוך. לכוח הישראלי שנחשף היה מבנה בתוך עזה אותו שכרו יחד עם חלקת אדמה מקצין משטרה עזתי המכונה אבו טעימה. על האדמה שהושכרה הוקמו אוהלים ומעבדות במסווה של מחסנים לסיוע הומניטרי לתושבי הרצועה. אנשי הכוח הישראלי הסתובבו בין בתי תושבים ברצועה, נכנסו לתוכם וכך גם הצליחו לבקר כמחלקי סיוע בתוך בתים השייכים לפעילי חמאס. בצהלך ביקוריהם שתלו אמצעי ציתות והצליחו לחשוף מיקומים של מרכזיות תקשורת, פתחי מנהרות ומיקומים של משגרי טילים."

עוד עולה מהפרסום כי חמאס התחיל לחשוד ברכב היות וראה מספר לא זהה של נשים וגברים. לפי הדיווח, הכוח מנה 2 שהיו מחופשים לנשים ו 4 לגברים. "נור ברכה עקב אחריהם יחד עם אנשיו. לטענת המקורות חזרו אנשי הכוח לשטח שהיה בבעלותם, אספו טכנאים וציוד שהיו במקום ואז הצליחו להמלט באמצעות מסוק אפאצ'י שנחת, לראשונה מאז האינתיפאדה השנייה בתוך תחומי הרצועה והמריא ללא פגע."

חלק מהמקורות של הבלוג כוללים אנשי אופוזיציה לחמאס בעזה. "לסיכום שואלים האופוזיציונרים כיצד מעז סנואר לנופף מול הקהל באקדח שעה שהוא עלה לחמאס ב 7 מאנשי יחידת העילית שלהם. עוד לועגים לסנואר על כך שאינו מעז לפגוע בחיילים ישראלים ובשל כך ירו אנשיו קורנט לעבר אוטובוס ריק ואפילו לא הצליחו להרוג את נהג האוטובוס."

הבלוג מביא עוד דיווחים ערביים לגבי פעילות היחידה בעזה. אחת מהן היא פיצוץ מרכזית טלפונים לפני מספר חודשים באזור אלזואידה במרכז הרצועה. לפי הדיווח, גם באירוע זה משת"פ של ישראל רכש חלקת אדמה הנמצאת בסמוך למיקום של אותה מרכזיית טלפונים עזתית . על אדמה זו הקימו הכוחות הישראלים מחסן לקרקמיקה שהוכנסה על גבי משאיות דרך כרם שלום. המבצע ארך כחודש במהלכו הצליחו הכוחות הישראלים למלכד את מרכזיית הטלפונים ללא כל הפרעה בסיוע משת"פים מקרב אנשי עז אדין אלקסאם.

אין ספק כי אם הפרטים נכונים, מדובר על אחת החשיפות המעניינות בכל הקשור לפעילות של אותה יחידה מיוחדת.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית