איראן יוצאת מסוריה ללבנון. סגן מפקד משמרות המהפכה: "לאיראן אין תוכניות ארוכות טווח להישאר בסוריה"

לרוסים נמאס מהגנון בין איראן לישראל בסוריה, והם מוציאים את הפעילות הצבאית האיראנית מסוריה. בשלב הראשון האיראנים כנראה ילכו ללבנון (יותר קל וזמין) ובמקביל איראן בונה תשתית פעילות בעיראק. סגן מפקד משמרות המהפכה, חסין סלאמי אמר בראיון לטלוויזיה כי "אין עימות בין איראן ורוסיה בנוגע לסוריה"

סגן מפקד משמרות המהפכה, חסין סלאמי (Hossein Salami) - פארס, 4 בנובמבר

הרוסים ממשיכים לקדם את ההסדרה בסוריה מול גרמניה, צרפת, תורכיה ואיראן. לפי פרסום של  terrorism-info שליח נשיא רוסיה, אלכסנדר לברנטייב, הגיע ב-5 בנובמבר לביקור באיראן. עם הגיעו לטהראן אמר לברנטייב, כי נשלח על-ידי הנשיא פוטין על מנת לעדכן את איראן בנוגע לתוצאות פסגת מנהיגי רוסיה, גרמניה, צרפת ותורכיה, שהתקיימה בסוף אוקטובר באיסטנבול ודנה בהתפתחויות בסוריה, ולהביע את תמיכת רוסיה באיראן לנוכח השבת הסנקציות נגדה על-ידי ארה"ב.

בטהראן נפגש לברנטייב עם מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן, עלי שמח'אני, שאמר, כי שיתוף הפעולה הצבאי, הביטחוני והמדיני בין איראן ורוסיה בסוריה מבוסס על שלושה עקרונות: תמיכה בממשלה החוקית בסוריה ושיתוף פעולה עימה במאבק בטרור, שמירת לכידותה הטריטוריאלית של סוריה ויצירת המנגנונים הפוליטיים שיאפשרו לאזרחי סוריה לקבוע את עתיד ארצם. שמח'אני ציין, כי שיתוף הפעולה והתיאום בין איראן, רוסיה וסוריה הם הגורם המרכזי, שאיפשר את עליונות צבא סוריה בשדה הקרב, וכי איראן ורוסיה ימשיכו לחזק את הכוחות המזוינים הסורים במאבקם בטרור.

לפי אותו פרסום, סגן מפקד משמרות המהפכה, חסין סלאמי (Hossein Salami), אמר בריאיון לטלוויזיה האיראנית, כי לאיראן אין תוכניות ארוכות טווח להישאר בסוריה. הוא ציין, כי נוכחות איראן בסוריה מתקיימת על בסיס בקשת ממשלת סוריה. כמו כן הדגיש סלאמי, כי אין עימות בין איראן ורוסיה בנוגע לסוריה וכי הדיווחים המתפרסמים בעניין זה בתקשורת הם חסרי בסיס.

בהיבט עיראק, איראן מתכננת להשתמש ברכבת לחבר את נמל לאדקיה שבצפון-מערב סוריה לשלמצ'ה (Shalamcheh) שבדרום-מערב איראן דרך בצרה בעיראק.  במקביל, איראן רוצה לחזק את השפעתה על עירק. שגריר איראן בבגדאד, אירג' מסג'די (Iraj Masjedi), נפגש ב-6 בנובמבר בנפרד עם שרי החוץ, האוצר, התחבורה והחשמל בממשלה העיראקית החדשה. הפגישות התקיימו בשגרירות איראן בבגדד ובמהלכן דנו השגריר והשרים החדשים בקשרי שתי המדינות ובהרחבת שיתוף הפעולה ביניהן, כך לפי הפרסום.

איראן גם מוטרדת מההשפעה האמריקאית על עיראק שמטרתה לתקוע טריז בין איראן לעיראק. כך לפי שגריר איראן בעיראק, אירג' מסג'די (Iraj Masjedi) שטען כי "כי ממשלת עיראק צריכה לפעול בהתאם לאינטרסים שלה וכי היחסים בין עיראק לארה"ב אינם צריכים להיות מנוצלים על מנת לערער את היחסים בין עיראק ואיראן. לדבריו, ממשלות איראן ועיראק מנהלות בימים אלה משא ומתן בנוגע להסכם ביניהן הדן בשיתוף הפעולה בתחום הנפט."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית