מפקד מנהלת "שכנות טובה": "הבנה אזרחית עמוקה של הצד הסורי שנרכשה במפגשים רבים"

"במפגשים רבים, פעלנו צעד אחר צעד בכדי לבנות את האמון הנדרש, לגשר על הפערים ולאפשר את הרחבת הסיוע המועבר", אמר סגן-אלוף אייל דרור מפקד מנהלת "שכנות טובה" בערב פרידה למנהלת

דובר צה"ל

"לפני שש שנים בחרה מדינת ישראל שלא לעמוד מהצד נוכח ההרג המתחולל והחליטה לסייע לאזרחים חפים מפשע. אזרחים החיים במדינת אויב שחונכו עשרות שנים לשנוא אותנו וראו בנו את האיום הגדול ביותר לשלומם. החל מאותו לילה אי שם בפברואר 2013 פונו מדי לילה פצועים סורים לבתי החולים במדינת ישראל – גברים, נשים וילדים שחייהם ניצלו בעקבות טיפול רפואי איכותי שקיבלו מצוותי הרפואה הצבאיים שפגשו בהם בגדר ומרופאי בתי החולים אשר קיבלו אותם בלב רחב ובידיים פתוחות", אמר סגן-אלוף אייל דרור מפקד מנהלת "שכנות טובה" בערב פרידה למנהלת. .

"במהלך שנת 2016 כחלק מתפיסת ההגנה על תושבי רמת הגולן והתיירים הרבים המבקרים בה מדי שנה, ולאור ערכי העם היהודי של חמלה ועזרה הדדית, הקמנו בעוצבת הבשן את מנהלת "שכנות טובה" בכדי להרחיב את הסיוע ההומניטארי המוגש לצד הסורי. בפעילות מחושבת, המבוססת על למידה מתמשכת והבנה אזרחית עמוקה של הצד הסורי שנרכשה במפגשים רבים, פעלנו צעד אחר צעד בכדי לבנות את האמון הנדרש, לגשר על הפערים ולאפשר את הרחבת הסיוע המועבר. בערב זה, המסכם שנים רבות של פעילויות הומניטאריות על הגבול המתובלות במספר רב של רגעים אנושיים מרגשים –  אבקש להודות לכל השותפים בפרויקט ייחודי זה. ובנימה אישית – בימים אלה אני מסיים 24 שנות שירות בצבא ההגנה לישראל ובליבי תחושה עצומה של גאווה ישראלית לאחר פיקוד על פרויקט 'שכנות טובה', גאווה על הזכות להשתייך לצבא ההגנה לישראל ולחיות במדינתנו". 

הטקס נערך במעמד מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק, מפקד עוצבת "הבשן", תת-אלוף עמית פישר ומפקד מנהלת "שכנות טובה", סגן-אלוף אייל דרור, מפקדים, לוחמים, מנהלי בתי החולים, בני משפחה ומוזמנים נוספים. בתום שנתיים של פעילות הומניטרית רחבת-היקף שסייעה לרבבות אזרחים סורים, הסתיימה פעילות מנהלת "שכנות טובה". המנהלת עסקה במתן סיוע הומניטרי ורפואי לאזרחי סוריה מתוך חשיבות חיי האדם וכמחווה של רצון טוב, והינה חלק מסיוע הומניטרי נרחב שהוענק על ידי צה"ל בחמש השנים האחרונות. העשייה ההומניטרית הנרחבת וארוכת השנים, הגיעה כאמור לסיומה עם חזרת המשטר הסורי לאזור דרום סוריה.
 
מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק: "על אף התייצבותו של המשטר בסוריה, אתגרי הזירה עודם מורכבים ומונחים לפתחנו. אנו מבחינים היטב בניסיונות ההתבססות ההולכת וגוברת של איראן באזורים רבים בסוריה. אנו רואים כיצד מנסים האיראנים להשתמש בשטח סוריה כנתיב להעברת אמל"ח לארגון הטרור חיזבאללה בלבנון. אנו יודעים כי חיזבאללה מנסה לבסס תשתיות טרור ברמת הגולן הסורית בסמוך לגבולנו, כחזית שניה לדרום לבנון. צה"ל לא יאפשר זאת."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית