חמאס מראה שיפור באחוזי הדיוק. כל אחוז משפיע על מלאי המיירטים הדרוש בישראל

לפי הנתונים שחשף דובר צה"ל , מתוך 1000 רקטות צריך ליירט כ-200 עם מאות מיירטים. המשמעות היא שכל אחוז דיוק למעלה או למטה של חמאס / איראן משמעותו גדולה על יתרת מלאי המיירטים בישראל

ערוץ טלגרם חמאס

במהלך סבב הלחימה האחרון בין ישראל לחמאס, נורו לעבר ישראל כ530 רקטות סה"כ. מתוכן, 460 נכנסו לפוליגונים של מערכות ההגנה האווירית, ומתוך אלו, יורטו 100 שאיימו לפגוע באזרחי ישראל.

כלומר, חמאס מציג כ-87 אחוזי הצלחה בפגיעה בפוליגונים (שטחי עניין) באופן כללי.  מתוך ה-460 שנכנסו לפוליגונים, רק 100 נכנסו בתוך הפוליגון למצב יירוט בניקוי הרקטות שפגעו ועברו את מערכות ההגנה (ככל הנראה בודדות). כלומר, ניתן לומר כי יחס הדיוק האמיתי של חמאס הוא כ1:5. או כעשרים אחוז דיוק. כאשר הכוונה בדיוק היא שהרקטה נכנסת לפוליגון, ובתוכו, לשטח המוגדר ליירוט.

ניתן להסיק מכך שהמהנדסים של חמאס , איראן או חיזבאללה שאחראים על ייצור הרקטות עבור חמאס הצליחו להזיז את הדיוק לכיוון הפוליגון יירוט. בתוך הפוליגון, אחוז הפגיעה באזורי יירוט עומד גם הוא על כ-22 אחוזים.

מדוע זה חשוב? משתי סיבות. אחת, היא פרופורציה לגבי הרקטות בידיים של חיזבאללה. אם איראן עוזרת לחמאס וחיזבאללה לבנות רקטות או מבריחה לארגונים אלו רקטות, ובהנחה שבאיראן לא מעדיפים את חיזבאללה, ניתן להעריך כי המאסה העיקרית של הרקטות הלא מדויקות בידי שני הארגונים בעלות דיוק דומה. כלומר כעשרים אחוזים כניסה לפוליגון ובתוך הפוליגון כניסה למשוואת היירוט. המשמעות היא שאם תהיה מלחמה בצפון עם חיזבאללה או כזו שתכלול שתי זירות כולל עזה, ניתן להעריך כמה מלאי מיירטים צריך להחזיק בישראל ביחס לאחוזי הדיוק של חיזבאללה וחמאס.

וזה מוביל לסיבה השניה מדוע מספרים חשובים. בהנחה שבלבנון יש מאה אלף רקטות מתוכן הרוב לא מדויקות, ועוד כמה עשרות אלפים בחמאס, כל אחוז דיוק משנה במלאי הנדרש של מיירטים בישראל. למעלה או למטה. ובחלוקה בין הכיפות בתוך הארץ כך שאיפה שיש יותר דיוק, יהיו יותר מיירטים. וההפך.

אם נניח שמכל 1000 רקטות צריך ליירט 200, ועל כל רקטה יורים מספר מיירטים, זה אומר מאות מיירטים על כל 1000 רקטות. אמנם מדובר בממוצעים, אבל אלו המספרים. עבור איראן שמפעילה את חמאס וחיזבאללה, המטרה היא לשפר את אחוזי הדיוק באמצעים פשוטים (ללא INS ורכיבים מורכבים שקשה לארגוני הפרוקסי שלהם להשיג). בהנחה שמשתנה איכות היירוט (אחוזי היירוט המוצלחים של הכיפה) נשאר קבוע, כל שיפור של דיוק הרקטות, אומר בור עמוק יותר בכיס הישראלי והאמריקאי.

רוצה לומר, זו מלחמה כלכלית. באיראן מבינים שבשל הממ"דים וההתרעות המדויקות כמות המיתות בישראל ממטחי רקטות קטנה מאד, אבל במובן הכלכלי, ניתן יהיה להגדיל את עלות המבצעים של צה"ל ואת העומס על משלם המיסים הישראלי.

נקודה נוספות היא שככל שאחוזי הדיוק של הרקטות עולים, כך ישראל נדרשת למלאי גדול יותר של מיירטים, כלומר, שיפור בדיוק הרקטות יגמור את המיירטים בישראל מהר יותר.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית