המטוס העל-קולי הניסיוני השקט נכנס לייצור
חברת לוקהיד מרטין מתחילה לייצר את המטוס העל-קולי הניסיוני השקט X-59, שיוכל לעבור את מהירות הקול בלי ליצור את הרעש החזק האופייני, 'בום על קולי'
דן ארקין
| 18/11/2018
חברת לוקהיד מרטין מתחילה לייצר את המטוס העל-קולי הניסיוני השקט X-59, שיוכל לעבור את מהירות הקול בלי ליצור את הרעש החזק האופייני, 'בום על קולי'.
CNBC ו'ספוטניק ניוז' מדווחים כי עלות פיתוחו של המטוס 250 מיליון דולר, והוא פותח לבקשת סוכנות החלל האמריקנית נאס"א, שהזמינה מטוס על-קולי בטכנולוגיה חדשה (LOW BOOM) המבטלת את הבום העל-קולי מחריש האוזניים. המטוס מתוכנן לטוס בגובה של 55,000 רגל (הרבה יותר גבוה ממטוסי נוסעים תת-קוליים רגילים), ומהירותו המרבית תהיה 940 מייל לשעה. מהנדסי לוקהיד מרטין מסרו שכאשר המטוס יעבור את מהירות הקול, יישמע רעש בעוצמה זהה לזו של סגירת דלת מכונית.
פרויקט המטוס X-59 מיועד להחזיר לעולם התעופה המסחרית מטוסי נוסעים על-קוליים מהירים, שבעתיד יהיו גם שקטים. כיום אוסרות מדינות רבות טיסות על קוליות בגלל רמות הרעש הגבוהות.
פיטר ליסיפידיס, ראש פרויקט המטוס השקט, אמר כי תחילת ייצורו של X-59 מסמנת צעד גדול קדימה לקראת הטיסה המסחרית העל-קולית. מבנה המטוס – צר מאוד וארוך – מסייע לטכנולוגיה של יצירת רעש בעוצמה נמוכה בעת המעבר לטיסה על-קולית.
טיסת הבכורה של המטוס מתוכננת לשנת 2021 ובשלב הראשון של טיסות הניסוי ייבחנו רמות הרעש במעבר לטיסה על-קולית באזורים שונים בעולם.
חברת לוקהיד מרטין מתחילה לייצר את המטוס העל-קולי הניסיוני השקט X-59, שיוכל לעבור את מהירות הקול בלי ליצור את הרעש החזק האופייני, 'בום על קולי'
חברת לוקהיד מרטין מתחילה לייצר את המטוס העל-קולי הניסיוני השקט X-59, שיוכל לעבור את מהירות הקול בלי ליצור את הרעש החזק האופייני, 'בום על קולי'.
CNBC ו'ספוטניק ניוז' מדווחים כי עלות פיתוחו של המטוס 250 מיליון דולר, והוא פותח לבקשת סוכנות החלל האמריקנית נאס"א, שהזמינה מטוס על-קולי בטכנולוגיה חדשה (LOW BOOM) המבטלת את הבום העל-קולי מחריש האוזניים. המטוס מתוכנן לטוס בגובה של 55,000 רגל (הרבה יותר גבוה ממטוסי נוסעים תת-קוליים רגילים), ומהירותו המרבית תהיה 940 מייל לשעה. מהנדסי לוקהיד מרטין מסרו שכאשר המטוס יעבור את מהירות הקול, יישמע רעש בעוצמה זהה לזו של סגירת דלת מכונית.
פרויקט המטוס X-59 מיועד להחזיר לעולם התעופה המסחרית מטוסי נוסעים על-קוליים מהירים, שבעתיד יהיו גם שקטים. כיום אוסרות מדינות רבות טיסות על קוליות בגלל רמות הרעש הגבוהות.
פיטר ליסיפידיס, ראש פרויקט המטוס השקט, אמר כי תחילת ייצורו של X-59 מסמנת צעד גדול קדימה לקראת הטיסה המסחרית העל-קולית. מבנה המטוס – צר מאוד וארוך – מסייע לטכנולוגיה של יצירת רעש בעוצמה נמוכה בעת המעבר לטיסה על-קולית.
טיסת הבכורה של המטוס מתוכננת לשנת 2021 ובשלב הראשון של טיסות הניסוי ייבחנו רמות הרעש במעבר לטיסה על-קולית באזורים שונים בעולם.