ליברמן התפטר: "הפסקת האש - כניעה לטרור"

שר הביטחון אביגדור ליברמן התפטר מתפקידו על רקע חילוקי הדעות עם ראש הממשלה על רקע הסבב האחרון מול חמאס ברצועת עזה

ליברמן (צילום: AP)

שר הביטחון אביגדור ליברמן התפטר מתפקידו על רקע חילוקי הדעות בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו סביב הטיפול במתיחות מול רצועת עזה. "מבחינתי מה שקרה אתמול, עם הפסקת האש בשילוב עם כל תהליך ההסדרה מול חמאס - זה כניעה לטרור, אין לזה שום הגדרה או משמעות אחרת – אלא כניעה לטרור. מה שבפועל אנו עושים כרגע כמדינה – אנחנו קונים שקט לטווח קצר במחיר פגיעה קשה בביטחון הלאומי לטווח ארוך", אמר ליברמן בהצהרה מיוחדת. במקביל קרא ליברמן להקדמת הבחירות.

"ניסיתי להישאר כחבר נאמן בממשלה בקבינט כמה שאפשר, לשמור על כל חילוקי הדעות בפנים – גם במחיר אלקטורלי ותדמיתי קשה. מבחינתי היו שתי נקודות מפנה קריטיות שאמרתי 'אי אפשר יותר'. הראשונה - היא הכנסת  15 מיליון דולר במזומן לתוך רצועת עזה לחמאס שעברו במזוודות. כל מי שאומר שיש בקרה או פיקוח על מה יקרה על הכסף אחרי שהוא חוצה את הרצועה – הוא לא מדייק בלשון המעטה. מי שעוקב או קורא ערבית, או עוקב אחר רשתות חברתיות, צריך להבין לאן הלך הכסף הזה – הם קודם כל הלכו לאותן משפחות של מחבלים שהתעמתו על הגדר עם חיילי צה"ל, ניסו לפגוע בהם, זרקו מטענים ונהרגו בעימותים האלה. מצד אחד, אנחנו מעבירים בכנסת חוק קיזוז כספי טרור, ומצד שני אנחנו נותנים לטרוריסטים כסף ומאפשרים להעביר להם כסף במזומן לעזה. זה בלתי סביר ובלתי אפשרי.

"נקודת המפנה השנייה היא כמובן אותה הפסקת אש.... מבחינת הסדר ההגיוני, מבחינת אינטרס ביטחוני – היינו חייבים קודם כל לסיים את הסיפור של הדרום כי הוא קודם לכל. אותה רפיסות שגילינו היא כמובן מקרינה גם לזירות האחרות. אני לא יכול להסתכל בעיניים של תושבי הדרום, או בעיניהן של משפחת שאול או משפחת גולדין ולא למשפחות של שני האזרחים הנמנצאים בשבי חמאס, אם הייתי נשאר שר הביטחון".

ארגון חמאס פרסם הודעה לאחר התפטרותו של ליברמן בה נכתב כי ההתפטרות היא "ניצחון פוליטי של עזה, אשר הצליחה לעמוד איתנה ולעורר רעידת אדמה פוליטית בישראל".

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית