דיווח: בריטניה מפתחת מערכת לתמיכה במל"טים תוקפים אוטונומיים. הממשל מכחיש

מחקר של dronewars.net חושף כי בריטניה מפתחת טכנולוגיות שמטרתן מל"ט תוקף אוטונומי. בממשלה הבריטית מכחישים. לפי כותבי הדו"ח, המל"ט הוא הפלטפורמה המתאימה ביותר לפיתוח כלי תוקף אוטונומי. גוגל, מאחוריך

One of the infamous Watchkeeper drones. Pic: Crown copyright

לפי פרסום של theguardian, הממשלה בדאונינג 10 מתעקשת כי "אין ברשותה נשק אוטונומי מלא ואין לה כל כוונה לפתחו". אבל, מאז 2015, בריטניה סירבה לתמוך בהצעות שהוצגו באו"ם כדי לאסור אותם. כעת, תוך שימוש בנתונים ממשלתיים, בבקשות לחופש מידע ובמקורות קוד פתוח, עולה בחקירה שנתית כי משרד הביטחון וקבלני הביטחון מממנים עשרות תוכניות בינה מלאכותית לשימוש בסכסוכים.

הפרסום מבוסס על דו"ח של dronewars.net. "המחקר שלנו תחת השם 'פיתוח של מל"טים צבאיים אוטונומיים בבריטניה', מזהה את הטכנולוגיות המרכזיות המשפיעות על פיתוח של מל"טים עתידיים ומביט ביוזמות הנוכחיות המתרחשות בבריטניה בתחום האוטונומיה. כולל היכולת של המכונה לפעול עם שליטה אנושית מוגבלת, או ללא שליטה בכלל, במל"טים צבאיים. הדו"ח ממפה את הסוכנויות, המעבדות והקבלנים העוסקים במחקר סביב מל"טים וטכנולוגיות נשק אוטונומיות בתמיכת משרד הביטחון, ובוחן את הסיכונים הנובעים מנשק וטכנולוגיות כאלה ומעריך את מדיניות הממשלה בתחום זה."

כותבים הדו"ח מעריכים כי המל"ט הם ככל הנראה הטכנולוגיה הצבאית הראשונה שתתפתח לנשק אוטונומי. "הדרך התוספתית שבה מתפתחת הטכנולוגיה, והיכולת "לנעול" אליו תכונות חדשות, פירושה שהמל"טים מתאימים באופן אידיאלי לדור עתידי של מערכות נשק אוטונומיות", כותבים בדו"ח.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית