קולונל אוסטרי העביר לקרמלין מידע מתוך ישיבות של נאט"ו

הביון האוסטרי יחד עם שירות ביון אירופאי נוסף חשף קולונל בדימוס שבמהלך שני העשורים האחרונים ריגל לטובת הקרמלין. בין היתר, אותו מרגל העביר מידע מישיבות נאט"ו בהן היה נוכח

קולונל אוסטרי נחקר בחשד לריגול לטובת רוסיה, אמרו גורמים אוסטרים, כך לפי פרסום של הBBC. החשוד בן ה -70, שפרש לאחרונה, אמר שהוא ריגל מאז שנות ה -90 עד השנה. שרת החוץ האוסטרית, קארין קניסל, ביטלה את ביקורה המתוכנן בדצמבר ברוסיה סביב השערורייה.

עד כה, אוסטריה נתפסה כאחת מכמה בנות ברית של רוסיה באיחוד האירופי. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין היה בחתונה של קניסל באוגוסט האחרון. הידיעה על חקירה מתמשכת של המקרה נחשפה על ידי הקנצלר האוסטרי סבסטיאן קורץ בתדרוך עיתונאי בווינה ביום שישי האחרון.

בינתיים, שר ההגנה האוסטרי, מריו קונאסק, אמר כי מקרה הריגול נחשף לפני כמה שבועות בעזרת סוכנות מודיעין אירופית אחרת. "אנחנו לא יכולים לומר כרגע אם זה אירוע בודד או לא," אמר.  הקולונל קיבל 300,000 אירו עבור השירותים שלו, כך לפי דיווחים בתקשורת.

"הקולונל האוסטרי בדימוס, שנחשד בריגול למען רוסיה, השתתף בסמינרים של נאט"ו והעביר מידע שהושג שם לשירותים מיוחדים של רוסיה, כך דיווח סלזבורגר נאכריכטאן", כותבים ב tass.com.