חברת BAE תכננה מערכת זמינה וזולה לשיפור בטיחות הטיסה של כלי טיס צבאיים

חברת BAE תכננה מערכת זמינה וזולה לשיפור בטיחות הטיסה של כלי טיס צבאיים

מטוס קרב של חיל האוויר הבריטי מדגם "טייפון" (צילום: AP)

חברת BAE הבריטית תכננה מערכת זמינה וזולה לשיפור בטיחות הטיסה של כלי טיס צבאיים. המערכת פועלת על בסיס לווייני ניווט קיימים ועל נתוני טיסה של התעופה האזרחית, ותאפשר לטייסים של כלי טיס צבאיים לקלוט ולנצל את המידע והנתונים כדי לשפר את המודעות המצבית שלהם בעת טיסה.

UK DEFENSE JOURNAL מסביר כי חברת BAE שילחה מערכת פיקוח טיסה אזרחית במערכת צבאית: היא השתמשה במערכת קיימת ADS-B, האוספת נתוני טיסה ומידע תעופתי אזרחי, ושילבה אותה במערכת החדשה – WENDL – כך שטייסים צבאיים יוכלו לקלוט בקוקפיט את כל המידע והנתונים של התעופה האזרחית כדי שטייס הצבאי יהיה מודע ומעודכן על הנעשה בסביבתו והדבר יקל עליו לקבל החלטות בטיסות במשימות צבאיות.

המערכת הבריטית החדשה כבר מבצעית לחלוטין אחרי שעברה סדרת ניסויים עם מטוס קרב 'טייפון'. התוצאות הראו שיפור משמעותי ברמת המודעות המצבית (SITUATIONAL AWARENESS) של טייסי הקרב כשהם טסים במשימות צבאיות בנתיבי הטיסה. סטיב פורמוזו, טייס הניסוי הראשי של BAE, אמר כי המערכת החדשה הוכיחה את יעילותה: המידע המגיע ונקלט בקוקפיט של כלי טיס צבאי מאפשר לטייסים לפעול ביתר גמישות ומשפר את רמת היכרותם את הסביבה שבה הם טסים.

 

אולי יעניין אותך גם