כנס הכלים הבלתי מאוישים: "טעימה" מאורח חייה של יחידת "רוכב שמיים"

יחידת 'רוכב שמים' פזורה בכל הארץ, ממטולה ועד אילת, ולוחמיה מבצעים משימות מבצעיות, שעיקרן איסוף מודיעין לטובת גדוד, חטיבה או אוגדה

סא"ל רעות רטיג-וייס (צילום: רונן טפלברג)

מפקדת יחידת 'רוכב שמים', סא"ל רעות רטיג-וייס, סיפקה למשתתפי כנס הכלים הבלתי מאוישים השביעי 'טעימה' מאורח חייה של יחידת 'רוכב שמים' של חיל התותחנים, המפעילה כטמ"מ מדגם 'סקיילארק' ומלווה היום את יחידות צה"ל במגוון מבצעים. הכנס מתקיים באולמי אבניו ואורגן על ידי ישראל דיפנס.
 
יחידת 'רוכב שמים' פזורה בכל הארץ, ממטולה ועד אילת, ולוחמיה מבצעים משימות מבצעיות, שעיקרן איסוף מודיעין לטובת גדוד, חטיבה או אוגדה. היחידה יודעת להמריא את מטוסיה בכל שעה ובכל מקום, מתאמנת להכווין אש של צה"ל ויודעת לכוון את כוחות צה"ל. הלוחמים מצויים בשיח ישיר עם היחידות המתמרנות והמסתערות. ללוחמים יכולות תנועה ברגל, על רק"ם, בצניחה או מהים.
 
צוות של 'רוכב שמים' מורכב מקצין וארבעה מפעילים. אחראי לחוזי ולפיענוח, אחראי לתיעוד והפעלה ושני מפעילים האחראים להמראה ולנחיתה. הכשרת הלוחם היא ארוכה והדרישות רבות: כושר גופני, יכולת מקצועית רמה גבוהה, עצמאות בשטח. אתגרי היחידה רבים: להיות רלוונטיים בכל מצב בשדה הקרב, ליצור צוותים שיודעים לנתח ולתת מענה בכל מצב ולדעת לפעול בשילוב עם כוחות אחרים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית