"למדנו לחבר כוח אווירי לכל כוח רגלי"

תא"ל נמרוד שפרוני דיבר במושב הפתיחה של כנס הכלים הבלתי מאוישים על עתידו של מערך הכלים הבלתי מאוישים. למעלה מאלף איש לוקחים חלק באירוע

"למדנו לחבר כוח אווירי לכל כוח רגלי"

תא"ל שפרוני בכנס (צילום: רונן טפלברג)

"מערך הכלים הבלתי מאוישים בחיל האוויר הולך וגדל. היום שני שלישים מהטיסות המבצעיות של חיל האוויר מבוצעות על ידי כטמ"מים, העוסקים באיסוף מודיעין, באיתור איומים ובמשימות רבות נוספות", כך אמר תא"ל נמרוד שפרוני, טייס מסוקים ומראשי מערך הכטמ"מים בחיל האוויר, במושב הפתיחה של כנס הכלים הבלתי מאוישים השביעי המתקיים באולם אבניו בדקרית שדה התעופה, שנערך על ידי ישראל דיפנס.
 
"הפעילות של מערך הכטמ"מים", אומר תא"ל שפרוני, "מתבצעת בהיקף יומיומי וברב-זירתיות. כל כטמ"מ בחיל טס כל שבוע כאלף שעות טיסה. אין כוח רגלי שמבצע פעילות ביעדים קרובים ורחוקים שלא ילווה אותו כטמ"מ. למדנו לחבר כוח אווירי לכל כוח רגלי". תא"ל שפרוני דיבר על בניין הכוח: מספר הכלים הולך וגדל, לסוגים השונים. יש יותר ויותר טייסות כטמ"מים ויותר בסיסים. יש גידול בתשתיות ובכוח אדם – מפעילים וטכנאים. כיום הולך ומתפתח ממד השכבה התחתונה - רחפנים ומשוטטים.
 
"החיישנים הולכים ונעשים מתוחכמים ובעלי יכולות לגלות גם אויב נעלם. מערך IT מאפשר חיבור בין מטוס קרב למסוקים ולכטמ"מים, כדי שכולם יפעלו יחד ובתיאום".
 
תא"ל שפרוני ציין את הגידול בהיקף האימונים במאמנים, סימולטורים, ואת התרחבות בית הספר למפעילי כטמ"מים.

אולי יעניין אותך גם