ביחס"פ עושים שימוש ברחפנים לסקירת זירות מטענים

אימון של היחידה חושף כי הרחפנים עוזרים ללוחמים לסקור את זירת המטענים טרם ההחלטה כיצד לנטרל אותה. "יש לנו הרבה יכולות ואמצעים לטפל בפצצות מרחוק ומקרוב", מבהיר מפקד היחידה, רס"ן איגור נוימן

"כדי שנוכל להתמודד עם אירוע כזה באופן ראוי, חייבים להבין אותו כמה שיותר לעומק ולהיכנס למוח האויב", מסביר רס"ר מארק כץ, לוחם ביחידה. "מי ששם את המטען רוצה לפגוע במישהו, גם בנו. יכול מאוד להיות שברגע שניגש אל הזירה הוא ינסה להפעיל אותו נגדנו. אנחנו חייבים לנקוט בכל אמצעי הזהירות. זה לא משחק - זה חיים ומוות".

מהלחשושים שנשמעים בין הלוחמים, ניתן להבחין במהרה כי האירוע מורכב הרבה יותר משדווח עליו מלכתחילה. "מדובר בשני מטענים עם 'שמלה', כלומר מטענים 'מחופשים' לאבן, שלצידם ישנה רשת הסוואה, שעשויה להסתיר את נקודת ההפעלה", מסביר רס"ר כץ. 
 
תרחיש כזה הוא רק אחד מיני רבים בהם יכולים להיתקל לוחמי היחס"פ (יחידת סילוק פצצות) של פיקוד מרכז בזמן אמת. במטרה להיות מוכנים כמה שיותר לאתגרים המצפים להם במערכה הבאה באיו"ש, התרכזו אנשי היחידה, כולם יוצאי יחידת יהל"ם במילואים, לאימון רחב היקף בבא"ח צנחנים בשבוע שעבר.
 
"הלוחמים שלנו יודעים לתת מענה הנדסי מתקדם לשלל אתגרים חבלניים בעת חירום בגזרה, ואף בעימות כולל", מבהיר מפקד היחידה, רס"ן איגור נוימן. "עיקר העבודה שלנו מתרכז בטיפול במעבדות חבלה, פינוי נפלים של תחמושת, גופות שקיים חשד כי הן חמושות בחגורות נפץ, מטענים שהוטמנו בערמומיות בשטח בנוי ומורכב וצירים ממולכדים, ממש כמו באימון שלנו".
 

אולי יעניין אותך גם