מערך הסייבר רוצה שתעבדו בשבילו בחינם

bigstockphoto

לפעמים נראה שאין גבול לחוצפה הישראלית. והפעם, מערך הסייבר, גוף ממשלתי שפועל תחת משרד ראש הממשלה, מבקש לבחון מוצרי בדיקות חוסן להגנת הסייבר. אבל הוא לא מוכן לשלם לכם על זמן העבודה. "אין תמורה כספית , שיווק פומבי או תו תקן למוצר מצד המערך", כותבים בפרסום.

"מה הספק מרוויח?", מסבירים בפרסום. "שדה ניסויי למוצר במגוון חברות וארגונים במשק הישראלי. חשיפה של המוצר לגופים וארגונים במשק הישראלי. קבלת היזון חוזר על השימוש במוצר ממערך הסייבר." ובכן, לכאורה , יכול בעל עסק בתחום לחשוב כי מדובר בהשקעה שיווקית. נניח. אבל אז הוא מגיע לסוף הפרסום.

וקורא את זה: "שימוש במוצר לא יהווה יתרון מצד אחד או מכשול מצד שני במקרה של רכש באמצעות מכרז. המערך ייבחן האפשרות לשימוש בכל מוצר שיוצע לו אך לא מתחייב להשתמש בפועל ."

מילא הממשלה רוצה שתעבוד בשבילה בחינם (קיבוץ?), אבל העובדה שהיא לא מתחייבת לתת לך כלום בתמורה, זו חוצפה. לאור הפרסום, ראוי שמישהו במשרד ראש הממשלה יתעורר, ויבין שמדובר בחברות עסקיות המעסיקות מומחים בתחום שאינם עובדים בחינם בדרך כלל. ואם המדינה לא רוצה לשלם (אם זה חוקי בכלל לא לשלם על עבודה בישראל), לפחות שיתחייבו בפני החברות שהן יקבלו יתרון כלשהו שיווקי מול משרדי ממשלה וגופים מונחים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית