ישראל תוביל ותארח את הפורום הבינלאומי למדינות דיגיטליות

בימים 21-22.11.2018 ישראל תארח לראשונה את הכנס השנתי של פורום ה-D9, פורום תשע הממשלות הדיגיטליות המובילות בעולם. לצד כנס שנתי זה, שיתקיים במקביל בירושלים ובתל אביב, יתקיים גם כנס בסימן חדשנות ודיגיטציה של מטה המיזם הלאומי "ישראל דיגיטלית" ובמסגרתו יוצגו הפיתוחים החדשניים המציבים את ישראל בחזית החדשנות הדיגיטלית בעולם, ייערכו מושבים בנושאים שונים כגון: כלכלה דיגיטלית, חינוך דיגיטלי, בריאות דיגיטלית וערים חכמות וכן כן יתקיימו סדנאות מעשיות בתחומים שונים של טרנספורמציה דיגיטלית. בנוסף, לפני הכנס, ביום 19.11.2018, יושק באופן רשמי המיזם הלאומי ללמידה מקוונת – "קמפוס".

באירוע הבינלאומי ישתתפו שרים ובכירי ממשל מתשע המדינות החברות בפורום ה-D9 כמו גם בכירים מקרב תעשיית ההיי-טק. כמו כן, יישאו דברים גם פרופסור דן אריאלי, פרופסור יוג'ין קנדל, פרופסור אננט אגרוול, נשיא edX העולמית, מר מולי אדן, לשעבר סגן נשיא אינטל העולמית, ד"ר עדו בצלת, המייסד והמדען הראשי של אומניטי, מר אבי כהן-סקלי, מנכ"ל המשרד לשוויון חברתי, גב' שי-לי שפיגלמן, מנכ"לית מטה המיזם הלאומי "ישראל דיגיטלית", מר משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות ועוד. ישראל הייתה אחת ממייסדות פורום ה-D9, וחברות בו גם בריטניה, דרום קוריאה, קנדה, ניו זילנד, אסטוניה ואורוגוואי, כאשר במסגרת הכנס תצטרפנה גם מקסיקו ופורטוגל.

פורום ה-D9 נוסד בשנת 2014 במטרה לרתום את הכוח הגלובלי של הטכנולוגיה והדיגיטציה ולסייע למדינות החברות בו להרחיב, לשפר ולייעל את השירותים הציבוריים הדיגיטליים הזמינים בארצותיהם, בשיתוף מידע ובהפריה הדדית. עקרונות הפעולה שמנחים את פעילות הפורום והמדינות החברות בו הם: שירותים מכווני משתמש, סטנדרטים וקודים פתוחים, שווקים פתוחים, ממשל פתוח, קישוריות, קידום לימוד תכנות במערכת החינוך, אוריינות דיגיטלית ומחויבות לשיתוף מידע. השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, הממונה על המיזם הלאומי ישראל דיגיטלית, תשמש השנה כנשיאה התורנית של הפורום.

אולי יעניין אותך גם