מפקד יחידת אופק אל״מ דרור זליכה: "אתגר הסייבר בחיל האוויר מתעצם בעידן מטוסי הדור החמישי"

״אתגר הסייבר בחיל האוויר הולך ומתעצם לאור שילוב מערכות חכמות מקושרות - באוויר ובקרקע, בעידן מטוסי הדור החמישי כמו האדיר. אופק, שאמונה על הגנת נכסים אסטרטגיים אלה, משקיעה את המיטב באנשיה ובטכנולוגיות חדשות כדי לשמור על העליונות של חיל האוויר״, מסביר מפקד היחידה

קרדיט: דובר צה"ל

יחידת אופק, היחידה הטכנולוגית של חיל האוויר, מפתחת מערכות מחשוב מבצעיות המסייעות לחיל האוויר בתכנון מבצעי ובשליטה. כחלק מפיתוח המקצועיות הטכנולוגית היחידה מקיימת אירועים יחידתיים שמטרתם הובלה למיצוי ההון האנושי. בשבוע שעבר התקיים אירוע OFHACK בו התחרו החיילים בצוותים. המתחרים פרצו למערכת מאובטחת, בסביבה ייעודית שהוקמה לקראת האירוע במסגרת תחרות סייבר בהובלת היחידה.
 
באירוע השתתפו כ-25 קבוצות המורכבות מצוותים של כ-4 אנשים, בהם ראשי צוותים וחברי צוותי פיתוח וסייבר מעולמות תוכן מבצעיים שונים ביחידת אופק ובחיל האוויר. הזוכים בתחרות קיבלו ממפקד היחידה גביע ותעודת הערכה. מהפכת המחשוב הביאה איתה יכולות מבצעיות לצד איומים ואתגרים הזהים לעולם האזרחי: סודיות, אמינות, וזמינות של המערכות. האירוע הוא אחד מהאמצעים כדי להגביר את החשיבה המאובטחת בקרב המפתחים.
 
מפקד יחידת אופק אל״מ דרור זליכה: ״אתגר הסייבר בחיל האוויר הולך ומתעצם לאור שילוב מערכות חכמות מקושרות - באוויר ובקרקע, בעידן מטוסי הדור החמישי כמו האדיר. אופק, שאמונה על הגנת נכסים אסטרטגיים אלה, משקיעה את המיטב באנשיה ובטכנולוגיות חדשות כדי לשמור על העליונות של חיל האוויר״.
 
רס״ן יגאל, ראש תחום סייבר ביחידת הסייבר באופק: ״אנו פועלים רבות להגברת המודעות לאיומים במרחב הסייבר על מנת שהיכולות המבצעיות שאנו מפתחים ייבנו באמצעות חשיבה מעולם הסייבר, משלב התכנון ועד לשלב הוכחת היכולת המבצעית. האירוע שקיימנו היום - OFHACK, הוא אירוע שבו מתחרים צוותים מהיחידה ומיחידות שותפות בחיל האוויר בפתרון אתגרי סייב-ר מסוגים שונים בסביבה ייעודית, כאשר המטרה היא לאפשר לאנשי הפיתוח היכרות עם דפוסי פעולה של תוקף סייבר״.
 
סמ״ר ליאור שרון, מפתח מערכות תקשוביות: ״החלק האהוב עליי באופהאק זה שהוא מלמד אותך מה לא לעשות בתור מפתח ואיך אפשר ללמוד מהאופן שבו הקוד כתוב על מנת לשפר מנגנוני אבטחה. בנוסף האופהאק מלמד אותך ניהול זמן נכון כי יש המון אתגרים ומעט מדי זמן, בתור אדם שתפקידו העיקרי הוא פיתוח ולא תקיפה זה נהדר להיפתח לעולמות חדשים״.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית