אירופה מצטיידת בכלי טיס בלתי מאוישים גדולים, קרקעיים וימיים

על רקע ההתפתחויות בתחום והתגברות האיומים - אירופה מצטיידת בכלים בלתי מאוישים בקרקע וגם בזירה הימית. בלגיה וספרד הודיעו על רכש מל"טים נוסף, ואילו הולנד פתחה בחיפושים אחר כלי טיס בלתי מאויש לפעילות ימית. בחמישי ייערך כנס הכלים הבלתי מאוישים השביעי של ישראל דיפנס - ימים אחרונים להרשמה

אירופה מצטיידת בכלי טיס בלתי מאוישים גדולים, קרקעיים וימיים

צילום ארכיון: AP

אירופה מתחמשת בכטמ"מים ומל"טים לכוחות הים והקרקע: בלגיה וספרד חתמו חוזים לרכש כלים בלתי מאוישים גדולים והולנד הודיעה כי היא מחפשת מערכות בלתי מאוישות לרכישה.

משרד ההגנה ההולנדי פרסם 'קריאה למתן מידע' לכלי טיס בלתי מאויש שיוכל להמריא ולנחות אנכית על כלי שיט בים. המשרד מזמין הצעות עד 15 בנובמבר. שתי יצרניות של מסוקים ימיים בלתי מאוישים – UMS SKELDAR ו-SCHIEBEL מיהרו להגיש הצעות, והציעו שני דגמים של מסוקים ימיים בלתי מאוישים, שלדעתן יענו על דרישות משרד ההגנה ההולנדי.

בלגיה הודיעה על רכש שני מל"טים גדולים לטווח בינוני ושהייה ממושכת באוויר (MALE): המל"ט MQ-98 SKY GUARDIAN של ג'נרל אטומיקס או קודמו הדגם MQ-9 REAPER.  שר ההגנה הבלגי סטיבן וונדפוט אמר שכטמ"מים גדולים ממלאים תפקיד חשוב ביותר בזירת אירופה אך יש מחסור בכלים כאלו.

ספרד הזמינה בתעשיה האווירית הספרדית שני כטמ"מים מסוג SCRAB 2, המשמשים בעיקר כמטרות מוטסות לירי מטוסי קרב.

 

בחמישי הקרוב, ה-8.11.2018, ייערך כנס הכלים הבלתי מאוישים השביעי במרכז האירועים "אבניו" בקרית שדה התעופה. השנה, יעסוק הכנס ב"כלים בלתי מאוישים במרחבים חדשים" ובהשלכות התפתחות התחום.

להרשמה לחצו על הקישור

 

אולי יעניין אותך גם