האם מקשיבים לשיחות של טראמפ?

האם מקשיבים לשיחות של טראמפ?

הנשיא טראמפ (צילום ארכיון: AP)

כאשר הנשיא טראמפ מתקשר בטלפון נייד שלו לחברים כדי לפטפט או לרכל או לדבר פוליטיקה, לדעת המודיעין האמריקני יש סימנים שהסינים והרוסים מאזינים לשיחות רבות ולומדים רבות על התנהגויות ומחשבות הנשיא.

העיתון "הניו יורק טיימס" ואתר DEFENSE ONE מדווחים כי עוזרי הנשיא הזהירו אותו פעמים רבות שהסלולרי שלו – מכשיר מסוג אייפון - איננו מאובטח וכי אנשי ביון רוסיים מאזינים לו. אנשי הביטחון לוחצים על טראמפ להשתמש בקווי התקשורת המבטחים של הבית הלבן, אך טראמפ מסרב להיפרד מהנייד הפרטי שלו. פקידי הבית הלבן יכולים רק לקוות שהנשיא איננו משוחח בנושאים מסווגים.

סוכנויות ביון בארה"ב הגיעו למסקנה שהרוסים והסינים  מאזינים לנשיא כשהוא מדבר בטלפון האישי שלו, פעמים עם ראשי מדינות זרות. המידע  הועבר לטראמפ, אך הוא הכחיש וטען שהוא משתמש רק בטלפונים ממשלתיים.

לדעת סוכנויות הביון בוושינגטון הסינים מעוניינים ללמוד מההאזנות על דרך מחשבתו של הנשיא, למי  הוא מתקשר ולמי הוא מקשיב ומקבל עצות. הסינים הכינו רשימה של אנשים שעמם הנשיא משוחח לעתים קרובות, מתוך תקווה לנצלם כדי שישפיעו על החלטות נשיא ארה"ב, בעיקר בנושאי הסכמי הסחר עם סין. בנושא זה נמצאים ברשימה שבידי סינים בני שיח עם טראמפ כמו סטפן שוורצמן, מנכ"ל קבוצת בלקסטון, שהוא בעל תואר אקדמי גבוה באוניברסיטה סינית. או, בן שיח נוסף – סטיב ווין, לשעבר אל קזינו בלאס וגאס וכיום בעל רכוש רב במקאו. הסינים מעוניינים לקבל תמונה על נושאי שיחותיו של טראמפ עם אישים אלו ואחרים בנושאי הסחר ארה"ב-סין כדי ללמוד על תכניותיו של טראמפ.

נשיא ארה"ב מחזיק בשני מכשירי טלפון רשמיים, שהוכשרו על ידי סוכנות הביון הלאומית והם חסיני האזנה. אך לנשיא יש מכשיר נייד שלישי אייפון הזהה למיליוני מכשירים כאלו בכל העולם, ובמכשיר זה מחזיק טראמפ רשימות של חברים וידידים שעמם הוא משוחח לעתים קרובות.

חברת APPLE סירבה להגיב על הידיעה בדבר ה-IPHONE האישי של טראמפ.

 

אולי יעניין אותך גם