מסוק ה-CH-53K השלים ניסויי טיסה בתנאי ראות נמוכה

מסוק ה-CH-53K השלים ניסויי טיסה בתנאי ראות נמוכה

צילום: לוקהיד מרטין

מסוק הסיקורסקי CH-53K השלים לאחרונה מספר טיסות ניסוי בתנאים סביבתיים של ראות נמוכה (Degraded Visual Environment) ביומה, אריזונה. במהלך הניסויים, נבחנו יכולותיו של המסוק וכן מערכות הניווט וההיגוי המתקדמות, לשמור על בטיחות המסוק, התמצאות הצוות במרחב, שמירת מרווחי בטיחות מהקרקע ומאובייקטים שונים בסביבת הטיסה והגעה לנקודות שהוגדרו בתוך מתאר ניסויי הטיסה. הניסויים נועדו להבטיח את יכולתו של המסוק לפעול בתנאי ראות ירודים כגון אבק, משקעים, עננות נמוכה וכל הגבלת ראות סביבתית או כזו הנגרמת כתוצאה מפעילות המסוק בסמיכות לקרקע, ולהבטיח את העמידה במטרות המשימה ובביצועה בצורה בטוחה.

צוותי המסוק נעזרו ביכולות האוויוניקה המתקדמות של המסוק, הריחוף והנחיתה האוטומטיים ובמערכות הניווט במהלך הניסויים שסייעו לשמור על ההתמצאות המרחבית בתנאי הראות הירודה. הקושי בפעילות בתנאי אבק נובע מראות אפסית סביב המטוס, אך שמירה על ראות טובה כלפי מטה – לאזור הנחיתה. המסוק הוכיח את יכולתו לרחף ולנחות למרות האבק הסובב, בצורה בטוחה ולפי תכנון הצוות.

סיקורסקי מסרה בחודש מאי את מסוק ה-CH-53K הראשון לכוחות הנחתים בארה"ב (USMC) מבין 200 שהוזמנו בסך הכל. המסוק מוצב בבסיס הנחתים "ניו ריבר" בג'קסונוויל, צפון קרולינה ועובר מבחני תמיכה שיתבצעו על ידי הנחתים שיפעילו את המסוק וינטרו את נושאים התחזוקה, תמיכה ולוגיסטיקה. ההערכות שיינתנו יעסקו בהפעלת המסוק בתצורות שונות ולצרכים מבצעיים שונים, על ידי אנשי הקרקע והאוויר של הנחתים.

22 מסוקים נמצאים כיום בתהליכי הייצור כיום וסך שעות הטיסה שבוצעו במסוקים עד כה עבר את רף ה-1200 שעות. בתחילת השנה, מסוק הסיקורסקי CH-53K השלים ניסוי הרמת משא חיצוני במשקל 36,000 ליברות על גבי וו אחד במרכז ניסויי הטיסה של החברה. בכך, הגיע למשקל המקסימלי של נשיאת מטען חיצוני על גבי וו הרמה יחיד. ציון דרך זה משלים את הרחבת מעטפת הביצועים של המסוק, אותו מתכוונת סיקורסקי-לוקהיד מרטין לספק עד סוף השנה לכוחות המארינס. מסוק ה-CH-53K הרים משקל חיצוני של 36,000 ליברות למצב ריחוף ולמצבי טיסה שונים שבחנו את יכולות הטיסה והביצועים של המטוס וכן את חוזקו של המבנה לשאת את המשא. המשקל הכולל של המסוק בזמן הניסוי עמד על 91,000 ליברות – המשקל הכבד ביותר של מסוק שיוצר אי פעם על ידי סיקורסקי.

עד כה, ביצע המסוק מגוון רחב של ניסויי נשיאת משאות, כשהמשקל הכבד ביותר עד לניסוי הנוכחי עמד על הרמת 27,000 ליברות, כולל הרכב הטקטי JLTV. המסוק יכול לשאת משקל חיצוני של 27,000 ליברות למרחק של 110 מיילים בתנאי מזג אוויר חם – פי שלוש מהיכולות של מסוקי ה-CH-53E הותיקים. מעטפות טיסה רחבות יותר הושגו בריחופים מסוגים שונים, טיסה ב-200 קשר, פניות של 60 מעלות, המראות ונחיתות ממשטחים בעלי זווית של עד 12 מעלות, הטלת מטען חיצוני וניסויי ירי בתותחים.

אולי יעניין אותך גם