תעש מערכות חושפת ארטילריה לכוחות מיוחדים בתערוכת AUSA

בתערכת AUSA תציג תעש פיתוח חדשני של מערכת רקטית המתבססת על רקטה מדויקת, ראשונה מסוגה המכונה אקולר 12, המיועדת לסיוע לכוחות הלוחמים במתארי לחימה אורבניים ולנטרול מטרות בטווחים של עד 35 ק"מ

תעש מערכות

תעש מערכות תציג בתערוכה הביטחונית AUSA  מגוון מערכות נשק המתואמות ואשר פותחו במיוחד לצרכים המבצעיים המיוחדים של צבא ארה"ב ובניהם מערכת הגנה אקטיבית חדשנית קלת משקל ומותאמת לכל סוגי הרק"מ מסוג  IF-LD ופצצת אוויר קרקע מדויקת ממשפחת ה –500 MPR.

הגנה אקטיבית לרכבים קלים

מערכת ה IF-LD  מהווה פתרון מבצעי  לכל סוגי הרק"מ, מרכבים קלים כדוגמת ה JLTV, דרך רק"מ בינוני כגון נגמ"ש ה- ברדלי ועד לטנק המערכה המרכזי האברמס. בתוכנית ה MAPS תעש משתפת פעולה עם החברות הביטחוניות Lockheed Martin ו- Raytheon , מפתחי המחשב המרכזי והתוכנה לרק"מ ובכוונת צבא ארה"ב לצאת לניסויים במערכת המשולבת. בפרויקט זה, תעש מערכות משתפת פעולה גם עם חברת General Dynamics Ordnance and Tactical Systems.

מערכת ה- IF-LD מספקת מענה כנגד איומים דוגמת רקטות RPG מטווח קצר, טילים נגד טנקים וסוגי חימוש הנורים מתותחים ללא רתע ניידים. מערכת ה IF-LC כוללת יחידת יירוט המורכבת משילוב של מערכי החישה והתגובה, בהתקנה שאינה חודרת את גג הרק"מ. תצורה ייחודית זו מאפשרת מענה גנרי לכלל סוגי הרכב והרק"מ, ביניהם כלים שלא ניתן להם מענה במסגרת הפתרונות הקיימים היום בשוק, וכן מקנה יכולת שדרוג לציים גדולים של כלי רכב ורק"מ הנמצאים בשרות בצבאות השונים.

מערכת ה- IF-LD מאתרת את שיגור איומי הנ"ט השונים, או את מעופם לעבר הרכב הממוגן, בעזרת מערכת הגלאים שלה, המבוססת על מכ"מ וגלאי אלקטרו-אופטי, ומיירטת אותם בעזרת מיירט זעיר המשוגר לעברם בתזמון מדויק ומשמידם במרחק בטוח מהרכב, תוך מניעת נזק שיורי לכלי המוגן. המערכת פועלת באופן אוטומטי בשבריר שנייה וללא מעורבות הצוות שברכב.

ה-IF-LD מספקת הגנה של 360 מעלות בכל תרחיש לחימה, בשטח פתוח או בנוי. המערכת מספקת יכולת ייחודית מאוד של "מודעות מצבית" (situational awareness) ללוחמים ברק"מ תוך שימוש בגלאים המותקנים במערכת. יכולת זו מאפשרת לגלות איומים, להכווין נשק ולבצע סגירת מעגלי ירי בפרק זמן קצר מאוד.

דוקרן - פצמ"ר 120 מ"מ מונחה מדויק

תעש מערכות פיתחה פצמ"ר מדויק לפגיעה נקודתית במטרות קרקעיות. פצצת המרגמה החדשה המכונה " דוקרן" - מונחית על ידי מערכת GPS ומערכת ניווט אינרציאלית ומאפשרת ללוחמים לפגוע בדיוק של עד 10 מטרים מהמטרה. ה"דוקרן" עונה על צורך מבצעי, של צבאות מתקדמים בעולם, המחייב דיוק, מזעור נזק סביבתי ופגיעה מדויקת במטרות איכות ותשתיות בשטחים פתוחים ובעימות נמוך עצימות - בשטחים אורבניים מאוכלסים מונע את פגיעה באזרחים בלתי מעורבים.

דיוק הפצצה מקנה ללוחמי החי"ר יכולת ירי מטווח רחוק לעבר מטרות איכות בשטחים מאוכלסים, תוך שרידות והגנה ללוחמי החי"ר ומזעור הסיכון המבצעי, ובנוסף מייתר את הצורך ב"זנב לוגיסטי" מורכב ופגיע בשל הצורך במספר קטן של פצצות (פגז ראשון במטרה). בזכות מאפייניה הייחודיים מסוגלת הפצצה להגיע לטווח של כ- 8 ק"מ ולהתיזה כחימוש רסיק - אוויר או בעת פגיעה במטרה. השימוש בראשי קרב שונים יאפשר טיפול במגוון רחב של מטרות ואיומים כגון כוחות אויב החוסים במבנים, בצמחיה ענפה או ברק"מ.

מערכת רקטית מתקדמת לכוחות המיוחדים

בתערכת AUSA תציג תעש פיתוח חדשני של מערכת רקטית המתבססת על רקטה מדויקת, ראשונה מסוגה המכונה אקולר 12, המיועדת לסיוע לכוחות הלוחמים במתארי לחימה אורבניים ולנטרול מטרות בטווחים של עד 35 ק"מ. המערכת הרקטית מצטרפת למערכות רקטות חדשניות ומדויקות למגוון טווחים מ-40 ק"מ ועד ל-300 ק"מ, וביניהן רקטת האקסטרה לטווח של 150 ק"מ ונץ דורס לטווח של 300 ק"מ.

לאחרונה פיתחה תעש מערכות משגר ייעודי קל המכונה C-LYNX, שהוא בעל יכולת נשיאה של שמונה רקטות קלות משקל מסוג אקולר 12 ולכן מתאים להובלה במטוסים מדגם C-130 (הרקולס) ודומיהם. המערכת מיועדת להובלה יחד עם הכוחות המיוחדים ולספק להם סיוע של אש מדויקת ואפקטיבית בכל גזרת פעולה. הרקטה פותחה, כמענה לצורך של כוחות מיוחדים המוטסים למקומות בסיכון גבוה ונמצאים מעבר לטווח סיוע האש של ארטילריה מסורתית. עד היום כוחות אלה ביצעו בדרך כלל את פעולותיהם ללא סיוע אש משמעותי ואפקטיבי.

רקטת אקולר 12, בקוטר 122 מ"מ, מצוידת ברש"ק חדירה או רסס במשקל 20 ק"ג, המותאם לרוב מתארי הלחימה הנהוגים בשדה הקרב המודרני. משגר ה-C-LYNX מצויד במערכות ניווט ושו"ב מתקדמות המאפשרות לו אוטונומיות אופרטיבית מלאה ויכולת תגובה מיידית באש ככל שנדרש על ידי הכוחות הלוחמים. ניתן לשגר את הרקטה ממשגר ה HIMARS הקיים. ניתן לזווד 18 רקטות על 2 פודים.

פגז ארטילרי חדשני

תעש מערכות פיתחה פגז ארטילרי חדשני הנקרא "סופר נפיץ" בעל אפקטיביות של פי 5 מפגזי נפיץ סטנדרטיים. במסגרת ההתמחות של התעשייה הצבאית לחימה בפיתוח וייצור מערכות ארטילריה מתקדמות, פיתחה התעשייה הצבאית פגז ארטילרי 155 מ"מ חדשני - Super High-Explosive או M454 S-HE. ייחודו  של הפגז, הנקרא "סופר נפיץ" הוא בשילוב שתי טכנולוגיות ייחודיות. האחת המקנה לפגז זווית פגיעה אנכית והשנייה משפרת את אפקט הנזק במטרה ע"י שימוש ברסס מבוקר.

שילוב הטכנולוגיות הנ"ל מאפשר אפקטיביות מוגברת בנטרול מטרות ארטילריות תוך מזעור הפגיעה בבלתי מעורבים ובנזק אגבי. הפגז מתאים לכלל התותחים הקיימים כיום, גם למתקדמים שבהם, בעקבות הטמעת הטכנולוגיות הנ"ל בתוך "מעטפת" של פגז סטנדרטי. בפגז מותקן רש"ק מוצנח המופלט מהפגז בנקודה באוויר המחושבת מראש וצונח אל עבר המטרה (מודגם בשרטוט). הרש"ק מופעל בגובה מוגדר ובמדויק מעל המטרה, ובכך משיג אפקט נזק מוגבר.

תפיסה זו מאפשרת השגת אפקטיביות הגדולה פי חמישה מהמקובל בתחמושת נפיצה רגילה, מה שמאפשר ליחידות ארטילריה לעמוד במשימתן באופן יעיל יותר תוך שימוש בכמויות תחמושת הנמוכות משמעותית מאלה הנהוגות כיום לנטרול מטרה ומדגיש את היתרונות האופרטיביים והלוגיסטיים של הסופר נפיץ. הפגז עומד באמנות בין-לאומיות (אמנת אוסלו) לאי שימוש בחימוש מצררי.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית