זרוע היבשה ממשיכה לצייד את חטיבות החי"ר בתבור / מיקרו–תבור

מתוך אימון לוחמים (צילום: דו"צ)

למערכת ישראל דיפנס נודע כי זרוע היבשה של צה״ל ממשיכה לצייד את חטיבות החי"ר הסדירות: גולני, נח"ל וגבעתי וכן שלוש חטיבות מילואים בעשרות אלפי רובי סער מסוג תבור /מיקרו-תבור דור ג׳ מתוצרת IWI - מפעלי נשק ישראל. על פי המידע המשך ההצטיידות נובע משביעות רצון הצבא מיכולות הכלי, ביצועיו ואמינותו.

המיקרו-תבור דור ג׳ הינו בעל יכולות נוספות כתוצאה מניסיון מבצעי נצבר מהפעילות השוטפת בכלל גזרות הלחימה, ולקחים שהופקו לאחר המבצעים האחרונים ברצועת עזה ובהם "צוק איתן". המיקרו-תבור דור ג׳ הינו נשק אישי אמין ומדויק שנועד לשפר את האפקטיביות של לוחמי החוד בחטיבות החי"ר של צה״ל ומתאים לאתגרי שדה-הקרב המודרני. ייחודו של המיקרו-תבור הינו במבנהו הקומפקטי מחד ובעל קנה ארוך באורך 380 מ״מ מאידך, המאפשר הן לחימה לטווחים קצרים כגון לוחמה בשטח בנוי וטווח ירי משופר והן כרובה סער היעיל עד לטווח של כ-500 עבור לוחם החי"ר, לוחם חוד וקלע חוד.

המיקרו תבור תומך בשלושה קליברים שונים וזאת על ידי החלפה פשוטה של הקנה והמכלול בלבד ובכך מתפקד הן כתת מקלע בקליבר 9 מ״מ והן כרובה סער בקליבר 5.56 מ"מ ו-300 בלקאאוט וניתן לירי תחמושת מסוגים שונים.

פיתוחו של המיקרו תבור החל בשנת 1995 בשיתוף עם יחידות מיוחדות בצה"ל ונכנס לשירות פעיל בשנת 2006 בתצורת רובה הסער תבור ובהמשך צה״ל החל להצטייד במיקרו תבור כרובה הסער המרכזי של חייל החי״ר.

ראשית כניסתו של התבור ומיקרו תבור לצה״ל היה בשנת 2006 בחטיבת גבעתי ובהמשך בחטיבת הנח״ל וגולני בתצורת רובה הסער תבור. בהמשך העבר צה״ל להצטייד ברובה הסער מיקרו תבור, שפותח גם הוא בשיתוף יחידות מיוחדות בצה״ל. המיקרו תבור והתבור הם רובי הבולפאפ היחידי שנמכר היום לצבאות בעולם. צה״ל וצבאות נוספים ברחבי העולם בחרו בתבור על פני כלים אחרים אחרי מבחני השוואה אג"מיים וחימושיים קשים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית