ישראל הודתה בתקיפה בסוריה: מביעים צער על נפילת המטוס, הסורים אשמים

ישראל הודתה בתקיפה בסוריה: מביעים צער על נפילת המטוס, הסורים אשמים

צילום ארכיון: דו"צ

בצה"ל התייחסו לראשונה לתקרית בה הופל מטוס רוסי על ידי כוחות הנ"מ הסוריים מול אזור לטקיה. מדובר צה"ל נמסר כי "מטוסי קרב של צה"ל תקפו מתקן של הצבא הסורי ממנו עמדו להעביר מערכות לייצור נשק מדויק וקטלני עבור איראן וחיזבאללה בלבנון. נשק זה נועד לתקוף את ישראל ומהווה איום בלתי נסבל כלפיה". בצה"ל הביעו צער על מותם של אנשי הצוות שהיו על המטוס הרוסי וציינו כי ישראל מטילה את האחריות המלאה לאירוע על משטר אסד שצבאו הפיל את המטוס הרוסי.

עוד נמסר מצה"ל כי "ישראל רואה גם באיראן ובארגון חיזבאללה שותפות באחריות לאירוע מצער זה. דובר צה"ל הודיע עוד כי בין צה"ל לצבא הרוסי פועל מנגנון מניעת חיכוך שסוכם בין מנהיגי המדינות והוכיח עצמו מספר רב של פעמים בשנים האחרונות. מנגנון זה פעל גם הלילה.

מתחקיר ראשוני של האירוע עולה כי הסורים ביצעו ירי נ"מ נרחב ולא מדויק שהביא לפגיעה במטוס הרוסי ולנפילתו. עוד נאמר על ידי הצבא כי כאשר צבא סוריה שיגר את הטילים שפגעו במטוס הרוסי, מטוסי חיל האוויר כבר היו בשטח ישראל וכי זמן שבוצעה התקיפה כנגד היעד בלטקיה, המטוס הרוסי שנפגע לא היה במרחב הפעולה. מצה"ל נמסר עוד "סוללות הנ"מ הסוריות ירו ללא הבחנה ולהבנתנו לא טרחו לוודא שאין מטוסים רוסיים באוויר".
 
מהצבא נמסר עוד כי "ישראל תעביר לממשלת רוסיה את כל המידע הנחוץ לבירור האירוע ולאישוש העובדות שעלו בתחקיר זה". 

אולי יעניין אותך גם

טל חן, שותף במחלקת בנקאות השקעות ומימון תאגידי בDeloitte- ישראל (טל היה בין מובילי הדוח) | קרדיט צילום: אלמוג סוגבקר

Deloitte ישראל: קיטון בהוצאות על מוצרי סייבר יגדיל מיזוגים בענף

גיוסי השקעות בשוויי Down-Round, עשויים לשמש כקטליזטור לרכישות חברות סייבר על ידי חברות בינ"ל