הגיבורים שלנו – 70 דמויות על 70 גיבורים

צילום כריכה: יח"צ

צה"ל יזם פרסום קובץ אלבומי של שבעים סיפורי גיבורים וגיבורות צבאיים לכבוד שנת השבעים למדינה ולצה"ל. את הסיפורים בחרו אישים שונים בחברה הישראלית ובצבא – מנשיא המדינה, ראש הממשלה ואחיו, שר הביטחון, הרמטכ"ל, אלופים רבים בצה"ל ועד זמרים, אנשי אמנות וספורט, מובילי דעת קהל ובני המשפחות השכולות, אשר כל אחד מהם מייצג את הישראליות מזווית מבטו שלו.

רוב הגיבורים בספר הם לוחמים שנפלו לאורך השנים, אך יש הרואים גבורה גם בתחום עיסוק חדש ויש מי שמעלים על נס את גבורת הנשיאה היום-יומית השוחקת בנטל הביטחון השוטף.

רא"ל (מיל') גבי אשכנזי כתב על ארז גרשטיין, אהוד ברק על ישי יזהר, יורם טהרלב על יאיר פלד, שאול מופז על ציון מזרחי וכמובן לא נעדרו מספר זה יוני נתניהו, מאיר הר-ציון, עמנואל מורנו, יצחק רבין ואבי לניר.

הרמטכ"ל המכהן, רא"ל גדי איזנקוט,  בחר בלוחמי צה"ל כולם כנושא להוקרת הגבורה ואל"מ ז'וסלין בש, רמ"ח נפגעים, מצאה לנכון (בצדק רב בעיני) לתת ביטוי של גבורה לאלפי הפצועים והנכים המתמודדים משך שנים בגבורה באתגר הכבד של ביטחון ישראל שהם נושאים בגופם ובנפשם.

חשיבותו העיקרית של קובץ סיפורי גבורה אלה תימדד אם יהיה זמין ברשת לחיילי צה"ל, למפקדים וקצינות חינוך בבואם לחזק את מורשת הקרב והדבקות במשימה.

***

הגיבורים שלנו – 70 דמויות על 70 גיבורים, עורך חגי גולן, הוצאת משרד הביטחון, 2018

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית