אונ' בן גוריון וחברת סייבר בריטית-ישראלית מפתחות הגנה חדשנית נגד פריצות לבתים חכמים

https://dojo.bullguard.com/dojo-by-bullguard/

מעבדת חקר הסייבר של אונ' בן גוריון משתפת פעולה עם חברת אבטחת המידע הבריטית-ישראלית בולגארד Dojo כדי לפתח הגנת סייבר חדשנית עבור בתים חכמים ומוצרי האינטרנט של הדברים (IoT).
 
כיום לא קיימים שירותי הגנת סייבר מתקדמים ומבוססי ענן עבור אנשים פרטיים ועסקים קטנים, שירותים המאפשרים להתריע מראש ולחסום ניסיונות פריצה למכשירי IoT ביתיים הפוגעים בפרטיות הלקוח.
 
זהו אחד התחומים המורכבים ביותר בעולם הגנת הסייבר וכדי ליצור לראשונה הגנה שתזהה באופן אוטומטי את האיומים על המכשירים החכמים, שיתוף הפעולה יתמקד בפיתוח טכנולוגיות מתקדמות של אינטליגנציה מלאכותית ולמידת מכונה. האלגוריתמים המתקדמים שיפותחו ישפרו באופן משמעותי את יכולות הזיהוי ודפוסים של ניסיונות פריצה למכשירי IoT ואת אופן ההגנה מפני מתקפות אלה.
 
המחקר באונ' בן גוריון יובל על ידי פרופ' יובל אלוביץ' החתום על הישגים בינלאומיים מרשימים בתחום הסייבר. אלוביץ' ועמיתיו מצאו פרצה במכשירי הסלולר של סמסונג, בעקבות ממצאיהם שחררה החברה הודעת התנצלות וחסמה את הפרצה. בנוסף הם פיצחו אפשרות לפרוץ למחשבים ללא חיבור לאינטרנט.
 
לדברי יוסי אטיאס, מנכ"ל בולגארד ישראל: "ישנם פערי ענק בתחום אבטחת המוצרים מבוססי טכנולוגיית האינטרנט של הדברים. מצד אחד עד שנת 2020 יהיו ברחבי העולם 20 מיליארד מכשירים חכמים והוצאות על מוצרים אלו צפויות להגיע ל-158 מיליארד דולר. מצד שני 80% מהמוצרים מכילים חולשות אבטחה מובנות כתולדה של אי מתן דגש על נושאי אבטחת מידע בזמן פיתוח המוצר. לכן נדרשים מוצרי הגנה חדשים שיוכלו למלא את החלל ולסייע למשתמשים במוצרים אלה לזהות את מתקפות הסייבר בשלבים מוקדמים ולפני שייגרם נזק למוצר או לפרטיות המשתמש.
 
"הדבר מצריך פיתוח אלגוריתמיקה מאוד מתוחכמת שתדע לתמוך במוצרים שונים ומגוונים באופן אוטומטי, ללא מעורבות של הלקוח וללא צורך בידע כלשהוא באבטחת מידע. פיתוח המוצר נעשה בישראל מאחר והאתגר מחייב ריכוז של מיטב המוחות בתחום הן באקדמיה והן בתעשייה."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית