נבחרי השנה של כותבי ישראל דיפנס: הקצין המחבר את הפלמ"ח לגבול הצפון - אל"מ רועי לוי

תא"ל (מיל') אפרים לפיד רואה באל"מ רועי לוי מפקד עוצבת ברעם, כמי שמסמל את המימוש של הביטוי "הביטחון מונח על הכתפיים שלהם". הוא נבחר השנה שלו

צילום: דובר צה"ל

אל"מ רועי לוי, בן 38, מפקד עוצבת ברעם, חטיבה 300 ההיסטורית, בגבול לבנון, מסמל בעיני את המימוש של "הביטחון מונח על הכתפיים שלהם". הוא למד בישיבה התיכונית בבית אל, התגייס ב- 1999 לגולני ופתח את המילניום השלישי בצה"ל כדור החדש של מפקדים, ילידי הארץ, אשר מלחמת יום הכיפורים היא להם מורשת היסטורית כמו מלחמת העצמאות וקרבות יהודה המכבי.

רועי מלא את כל שרשרת התפקידים ממ"כ עד מפקד "אגוז" בחטיבת הקומנדו "עוז". הוא נפצע ב"עופרת יצוקה" ופעם נוספת נפצע אנושות ב"צוק איתן", כאשר לידו נופלים מפקדי הגדוד. החיילים המשיכו להילחם במלוא הנחישות, כי זה מה שזרם בעורקיהם ממה שהמפקדים החדירו בהם כל העת.

השנה הדליק רועי את משואת צה"ל ביום העצמאות ה-70 למדינה ביחד עם אלוף שייקה גביש, יו"ר עמותת דור הפלמ"ח.  את ההשראה של רועי מדור הפלמ"ח לימינו הוא חש בתדריך לפעולה ליד קיבוץ מלכיה – הקרקע היא אותה הקרקע, החצים של התקיפה דומים לאיך שלחמו אנשיו של שייקה ב-1948, אבל בעיקר הרוח היא המשותפת.

גם כיום עיקר השליחות מוטל על מפקדים, אשר חייבים להיות דוגמה אישית לפקודים, רוח היחידה עוברת מדור לדור ("כל חייל בגדוד היום מכיר את יודקה פלד שלחם עם גולני בחרמון וזה מה שמחבר אותו למוטיבציה לשמור על הדבר הזה ששמו מדינת ישראל").

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית