תעש מציגה בתערוכת MSPO בפולין מגוון מערכות קרקעיות ורקטיות

צילום: תעש מערכות

תעש מערכות מציגה בתערוכת MSPO,המתקיימת השבוע בפולין מגוון מערכות רקטיות להשמדת מטרות קרקעיות במגוון טווחים ובניהם רקטת כידון קסום להשמדת מטרות קרקעיות בטווחים של מ- 40 ק"מ ועד 500 ק"מ. יש לציין כי תעש מערכות מרכזת מאמצים שיווקיים מוגברים בפולין במסגרת ההערכות למכרז רקטות רחב היקף של משרד ההגנה הפולני.

במסגרת  התמודדות של תעש מערכות במכרז היוקרתי המכונה - פרויקט "HOMAR” של משרד ההגנה הפולני להצטיידות במערכי רקטות תוצג רקטת הלורה של התעשייה האווירית יחד עם מערכות הרקטיות של תעש 'כידון קסום' ומערכת ה'אקסטרא'. תעש מערכות והתעשייה האווירית משתפות פעולה במדינה זו. שיתוף הפעולה עם התעשייה אווירית יסייע להגדיל את כוח וטווח האש של משגר הרקטות LYNX המסוגל לשאת 2 טילי LORA, כמו גם לשגר סוגים שונים של רקטות, לרבות אלה שיפותחו בעתיד.

כאמור, בתערוכה בפולין, תציג תעש מערכות מגוון מערכות קרקעיות, ביניהן:

דוקרן - פצמ"ר 120 מ"מ מונחה ומדויק: פצצת המרגמה החדשה מונחית על ידי מערכת GPS ומערכת ניווט אינרציאלית ומאפשרת ללוחמים לפגוע בדיוק של עד 10 מטרים מהמטרה. דיוק הפצצה מקנה ללוחמי החי"ר יכולת ירי מטווח רחוק לעבר מטרות איכות בשטחים מאוכלסים, תוך שרידות והגנה ללוחמי החי"ר ומזעור הסיכון המבצעי, ובנוסף מייתר את הצורך ב"זנב לוגיסטי" מורכב ופגיע בשל הצורך במספר קטן של פצצות (פגז ראשון במטרה). הפצצה מסוגלת להגיע לטווח של כ- 8 ק"מ ולהתיזם כחימוש רסיק - אוויר או בעת פגיעה במטרה. השימוש בראשי קרב שונים יאפשר טיפול במגוון רחב של מטרות ואיומים כגון כוחות אויב החוסים במבנים, בצמחיה ענפה או ברק"מ.

פגז הטנקים חצב – ייחודי מסוגו ביכולת לחדור קירות ולהתפוצץ בתוך מבנה פותח על ידי תעש מערכות יחד עם  מז"י וחיל השריון. ממשפחת פגזי הטנקים המתקדמים רקפת וכלנית , הינו פגז ייחודי מסוגי ומהווה חידוש עולמי ומסוגל לחדור לקירות של מבנים ולהתפוצץ  בתוכם. לפגז החצב, רמת הדיוק  גבוהה והוא מקנה לטנק יכולות לכלי ללוחמה כירורגית שממזערת את הפגיעה בסביבה ובבלתי מעורבים. פגז החצב הינו בקוטר של 120 מ"מ. בשיטת הפעלתו - חודר את הקיר הראשון במבנה ורק לאחר מכן מתפוצץ. כתוצאה מכך ההדף והלחץ נשמרים בתוך המבנה ומגבירים את קטלניות הפגז.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית