דיווח: "כך איראן מבריחה נשק לחיזבאללה ולמפעלי נשק בלבנון במטוסי נוסעים אזרחיים"

רשת "פוקס ניוז" האמריקנית מצטטת גורמי מודיעין הטוענים כי חשפו כיצד חברת תעופה אזרחית איראנית מבריחה נשק ללבנון המיועד לארגון חיזבאללה ולמפעלי נשק איראניים בתחומי לבנון

דיווח: "כך איראן מבריחה נשק לחיזבאללה ולמפעלי נשק בלבנון במטוסי נוסעים אזרחיים"

מצעד צבאי בטהרן (צילום ארכיון: AP)

"יש חשד שחברת תעופה אזרחית איראנית מבריחה נשק ללבנון המיועד לארגון חיזבאללה ולמפעלי נשק איראניים בתחומי לבנון", כך מסרו מקורות מודיעין לרשת החדשות האמריקנית "פוקס ניוז". על פי הדיווח ברשת, מקורות המודיעין טוענים כי חשפו את נתיב הברחת הנשק המפתיע של איראן, שנוצר כדי למנוע גילוי.

על פי הדיווח, המקורות זיהו שני נתיבי טיסה חריגים של חברת התעופה QESHM FARS AIR מטהרן לנמל התעופה הבינלאומי של ביירות בחודשיים שחלפו: ב-9 ביולי טס מטוס בואינג 747 מבסיס חיל האוויר בטהרן, נחת נחיתת ביניים קצרה בדמשק ואז  המשיך "בנתיב טיסה לא ברור" לנמל התעופה הבינלאומי של ביירות.

נתוני הטיסה שהגיעו לידי 'פוקס ניוז' מראים שהמטוס טס ממעל צפון לבנון ולא בנתיב הגישה המקובל לנמל התעופה של ביירות. "האיראנים ממציאים נתיבים חדשים להברחת נשק מאיראן וכך בוחנים את יכולות המערב לזהות ולעקוב אחריהם", אמרו המקורות. במטוסים, כך על פי הדיווח ברשת "פוקס ניוז" היו חלקים שיועדו למפעלי נשק איראניים בלבנון.

הטיסה השניה, כך על פי היווח, בוצעה ב-2 באוגוסט. הטיסה, שמספרה QFZ9960, נחתה בביירות אחרי שהמריאה מטהרן שעתיים וחצי לפני כן. הפעם לא היתה נחיתת ביניים בדמשק, אך נתיב הטיסה היה חריג.

חברת תעופה איראנית זו נחשבת לאחת מכאילו-אזרחיות העוסקות בהברחות מטעם משמרות המהפכה ואל קודס. החברה חדלה לפעול ב-2013 בגלל "ניהול כושל", אך במארס 2017 חידשה פעילות בהנהלה חדשה. יש לה כנראה שני מטוסי בואינג 747 בצי המטוסים. במועצת  המנהלים של החברה יש שלושה נציגים של משמרות המהפכה.

רק בשבוע שעבר דיווחה סוכנות רויטרס שאיראן סיפקה טילים לבעלות ברית שיעיות בעיראק.

אולי יעניין אותך גם

טל חן, שותף במחלקת בנקאות השקעות ומימון תאגידי בDeloitte- ישראל (טל היה בין מובילי הדוח) | קרדיט צילום: אלמוג סוגבקר

Deloitte ישראל: קיטון בהוצאות על מוצרי סייבר יגדיל מיזוגים בענף

גיוסי השקעות בשוויי Down-Round, עשויים לשמש כקטליזטור לרכישות חברות סייבר על ידי חברות בינ"ל