בואינג תייצר את מל"ט התדלוק MQ-25 של חיל הים האמריקאי

יצרנית המטוסים תהיה הראשונה לייצר מל"ט חדש שיכול לבצע תדלוק למטוסי הצי האמריקאי. ההסכם בשווי 805 מיליון דולר, נחתם לאחר שבואינג השלימה את פיתוח המל"ט

צילום: חברת בואינג

יצרנית המטוסים בואינג, הודיעה כי חתמה על הסכם בשווי 805 מיליון דולר עם חיל הים האמריקאי, במסגרתו תהיה הראשונה לייצר מל"טים לטובת תדלוק מטוסי הקרב של הצי האמריקאי. על פי ההסכם, חברת בואינג תבנה לראשונה ארבעה מל"טים מדגם ה MQ-25 לחיל הים האמריקאי, החברה תהיה אמונה הן על שלבי התכנון והן על שלבי הפיתוח של כלי הטיס. פס הייצור של מל"ט ה- MQ-25 יוקם במפעל בואינג בסנט לואיס.
 
לין קרט, נשיאה ומנכ"ל חברת בואינג הצבאית אמרה כי: "חברת בואינג השקיעה מאמץ משולב בפיתוח הצוותים ומערכות ההפעלה של המל"טים. זאת לשם מתן מענה לצורך המבצעי של חיל הים האמריקאי בכל תנאי ובכל מקום, בייחוד הצורך לבצע תדלוקים אוויריים בתנאים מורכבים. עוד הוסיפה קרט, "העובדה שאנו נמצאים כבר בשלב ההכנות לטיסת הבכורה של המל"ט, היא עדות לעבודה המעולה של צוותי הפיתוח שלנו, אשר השכילו להבין את הצורך של חיל הים האמריקאי, והצליחו לייצר נכס מבצעי חשוב לפעילות נושאות המטוסים מסביב לעולם".
 
מל"ט התדלוק MQ-25 משלב יכולות מתקדמות של כלי טיס בלתי מאויש ויכולות תדלוק אשר פותחו במיוחד עבור הצרכים המבצעים של חיל הים האמריקאי . פרויקט הMQ-25, ישפר את יכולת התקיפה ויאריך את טווח הפעולה של מטוסי הקרב, ביניהם מטוסי הבואינג מדגם F/A 18, וEA-18G , וכמו כן את מטוס ה F-35של חברת לוקהיד מרטין. מל"ט MQ-25 יותאם לפעול בכל מערכות השיגור וההמראה של כל נושאות המטוסים בחיל הים האמריקאי.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית