מכה לחיזבאללה: צו מעצר למגייס כספים של הארגון בפרגוואי

https://www.youtube.com/watch?v=kd9sZVvQ_e0

פרגוואי הוציאה צו מעצר נגד אסד אחמד ברקאת, איש כוחות חזבאללה, אתמול, זמן קצר לאחר שהנשיא החדש של המדינה, מריו עבדו בניטז, הורה לחקור את רכישתו הלא חוקית של דרכון פרגוואי על ידי ברקאת בחודש אפריל האחרון. לאחר תקופה ארוכה של התעלמות מחזבאללה, החלו ממשלות באזור משולש הגבולות בדרום אמריקה (TBA) לפעול.

אסד אחמד ברקאת שייך למשפחה שיעית לבנונית רבת עוצמה ופועל במשולש הגבולות. ארה"ב הכניסה את ברקאת ב -2004 תחת סנקציות בשל מימון חיזבאללה. שנתייים אחר כך גם שני אחיו נכנסו תחת סנקציות, חמזה אחמד וחאתם אחמד.

המהלכים האחרונים לאכיפת חוק נמרצת יותר החלו ב -13 ביולי, כאשר יחידת המודיעין הפיננסי של ארגנטינה (FIU) הקפיאה נכסים של 14 תושבים לבנונים ב- TBA. אנשי היעד היו חלק מארגון פלילי הקשור לחיזבאללה וקשור לשבט ברקת. הרשת העבירה כמויות גדולות של מזומנים על פני משולש הגבולות לצד הארגנטיני בפוארטו איגואסו באמצעות הקזינו המקומי, רק מטרים בודדים נדרשים כדי לעבור את הגבול ולכבס את הכסף בארגנטינה.

בניגוד לשכנותיה, ברזיל עדיין לא חקרה איזה תפקיד שיחק ברקאת בשטחה. על פי נתונים פומביים של רשויות המס של ברזיל, אסד אחמד ברקאת הוא כיום שותף עסקי בשתי חברות בפוז דו איגואסו, בצד הברזילאי של משולש הגבולות. אחת מהן עם אחיו חמזה, שהוא שותף בחמש חברות נוספות.

מקור: defenddemocracy

הרחבה לסיפור המעניין באתר האוצר האמריקאי

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית