ארה"ב משדרגת בסיסי חיל האוויר בישראל בהיקף של 400 מיליוני דולרים מתקציב הסיוע

במסגרת פרויקט הרכש בשם MATOC, משדרג חיל ההנדסה של ארה"ב שממוקם בגרמניה בסיסי חיל אוויר בישראל. התקציב - 400 מליוני דולרים מתוך סיוע החוץ. השדרוגים צפויים להסתיים עד 2020 

facebook.com/IsraeliAirForce.HE

פרסום של defense.gov חושף כי ארה"ב משקיעה מאות מיליוני דולרים בשדרוג בסיסי חיל האוויר ישראלים מתוך תקציב סיוע חוץ. מדובר בתקציב (FMS) שמקבל חיל ההנדסה של ארה"ב המוצב באירופה. הוא זה שעושה את השדרוגים ומפעיל את הקבלנים האמריקאים שבונים בישראל.

לפי הפרסום, החברות AECOM-Baker JV, Bryan International LLC ו-Oxford Construction of Pennsylvania זכו בפרויקט בישראל בהיקף של כ148 מליוני דולרים. העבודה תסתיים ביוני, 2020 ומבוצעת על ידי חיל ההנדסה האמריקאי הממוקם בגרמניה. לצדן פועלות עוד שלוש אמריקאיות בפרוייקטי בינוי נוספים כחלק מאותו חוזה. CDM Constructors, Conti Federal Services ו-Nibor Enterprises.  

חיפוש קצר ברשת מעלה מסמך של משרד הביטחון הישראלי בנוגע לשדרוגים. המסמך פורסם ביוני 2018 והוא מדבר על שדרוג שלושה בסיסי חיל אוויר בישראל. השדרוגים הם חלק מתכנית רכש אמריקאית בשם MATOC שכבר שימשה בעבר לשיפוץ ושדרוג בסיסים בישראל. היקף התכנית הכולל שיצאה לדרך ב2015 עומד על 400 מליוני דולרים. השדרוגים כוללים, בין היתר, מיכלי דלק תת קרקעיים , האנגרים ממוגנים ומבנים נוספים בשטחי הבסיסים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית