רפאל תספק טילי "ספייק" דור 5 לנגמ"שי הבוקסר של אוסטרליה

רפאל הישראלית וחברת VARLEY האוסטרלית חתמו היום (ד') על הסכם שותפות תעשייתי להקמת קווי ייצור משותפים באוסטרליה לאספקת טילי הספייק, ומערכות נוספות, לצבא האוסטרלי

מקור: רפאל

שרת ההגנה האוסטרלית מאריס פיין (MARISE  PAYNE), ושר התעשיות הביטחוניות של אוסטרליה, כריסטופר פיין (CHRISTOPHER PYNE) הכריזו היום (ד') כי חברת רפאל הישראלית נבחרה ע"י משרד ההגנה האוסטרלי לספק לצבא היבשה של אוסטרליה טילי נ"ט אלקטרואופטיים מתקדמים מדגם "ספייק LR2" (דור 5).
 
הטיל "ספייק LR2" ישולב במשגר ייעודי על גבי רכבי BOXER של חברת ריינמטל, שנבחרו לשמש את צבא אוסטרליה כחלק ממכרז מקדים. טילי הספייק המיועדים לאוסטרליה ייוצרו על-ידי חברת VRA. אוסטרליה היא המדינה הזרה השנייה שרוכשת את הטיל החדש של רפאל, בנוסף לצה"ל.
 
ההכרזה התקיימה במסגרת אירוע ההשקה של חברת VRA ((Varley-Rafael, שיתוף פעולה עסקי-תעשייתי חדש בין רפאל וחברת "וארלי" האוסטרלית, שהתקיים הבוקר (ד') בפרלמנט האוסטרלי בקנברה. באירוע נכחו גם מנכ"ל רפאל - מר יואב הר-אבן, שגריר ישראל באוסטרליה - מר מארק סופר ונציגים נוספים מממשלת אוסטרליה ומהתעשיות הביטחוניות. 
 
שרת ההגנה האוסטרלית: "טילי הספייק הם טילי הנ"ט המונחים הטובים ביותר עבור רכבי הבוקסר. הם יעניקו לבוקסר את הטווחים והקטלניות הנדרשים בכדי להילחם ולנצח בשדה הקרב".  
מנכ"ל רפאל מר יואב הר-אבן ציין היום, כי "הבחירה של אוסטרליה בטילי הספייק המתקדמים של רפאל מהווה צעד משמעותי וחשוב עבור רפאל בשוק הביטחוני האוסטרלי. הטיל החדש נותן מענה לאתגרי שדה הקרב המודרני ופיתוחו הוא פרי ניסיונה העשיר של רפאל בתחום הטילאות על סוגיה השונים, יכולות ההנדסה המתקדמות של החברה וכן שיתוף הפעולה של רפאל עם צה"ל ועם צבאות בחו"ל העושים שימוש במערכות אלה".
 
כאמור, טילי הספייק של רפאל הינם טילים אלקטרואופטיים מדויקים מתקדמים. דגם ספייק LR2 ניתן לשיגור לטווח של עד 5.5 ק"מ (בשיגור קרקעי), המהווה הארכת טווח של כ-35% מהגרסה הקודמת של טיל זה, ועד 10 ק"מ בירי ממסוק-קרב (באמצעות ערוץ תקשורת אלחוטי). כמו שאר הטילים במשפחת טילים זו, ספייק LR2 הוא טיל רב-משימתי בעל יכולת פגיעה במגוון רחב של מטרות. הטיל שוקל 12.7 ק"ג בלבד ומותאם לירי מכלל משגרי ה"ספייק" הקיימים כיום (ביבשה, באוויר ובים).
 
טילי "ספייק", הנמצאים בשימוש מבצעי נרחב על-ידי צה"ל וצבאות רבים בעולם, הנם טילי חימוש מונחה מדויק, הניתנים לשיגור ממגוון פלטפורמות מוסקות, יבשתיות, אוויריות וימיות, לטווחים של עד 30 ק"מ. עד היום מכרה רפאל למעלה מ-30,000 טילים ממשפחת "ספייק" ל-30 מדינות. לאחרונה זכתה רפאל בחוזה לייצור ולאספקת כ-1,000 טילי "גיל-2" עבור צה"ל.
 
השקת חברת VRA היא ביטוי נוסף לאסטרטגיה הבינלאומית של רפאל ליצירת שיתופי פעולה ברחבי העולם ולביסוס יכולותיה של החברה בשווקים הגלובליים. חברת VRA תעסיק כ-70 עובדים מקומיים, עם פוטנציאל של עוד מאות עובדים נוספים שיצטרפו לשרשרת האספקה של מערכות שרפאל מציעה לאוסטרליה, הכוללות את מערכת מעיל רוח, מיירטי כיפת ברזל, הגנה נגד טילי טורפדו ועוד. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית