אורקל משיקה בסיס נתונים אוטונומי

אורקל משיקה בסיס נתונים אוטונומי

צילום יח"צ

לארי אליסון, יו"ר אורקל ומנהל טכנולוגיות ראשי, הכריז על שירות חדש במסגרת שירותי בסיס הנתונים האוטונומי מבית אורקל -Oracle Autonomous Transaction Processing . בסיס נתונים התפעולי האוטונומי לעיבוד הטרנזקציות של אורקל הוא פתרון אידיאלי לעומסי עבודת אונליין של עיבוד טרנזקציות ולעומסי עבודה מעורבים המשלבים עיבודי טרנזקציות, דוחות ואנליטיקה. בסיס הנתונים התפעולי הוא החלק החשוב ביותר בניהול הדאטה, ומה שמאפשר שירותי מסחר, פיננסים, תקשורת, קמעונאות, ייצור וממשל מבוססי נתונים בזמן אמת. עם Oracle Autonomous Transaction Processing ו- Oracle Autonomous Data Warehouse, ארגונים יקבלו עתה פתרון מקיף העונה על צורכי ניהול הנתונים שלהם בעולמות מחסני הנתונים ובסיסי הנתונים התפעוליים האופרטיביים.

"בסיס הנתונים של אורקל (Oracle DB) רק השתפר כיוון שהוא אוטונומי", אמר אליסון. "זה מבטיח מערכת הרבה יותר אמינה, הרבה יותר מאובטחת – מערכת שמגנה מפני גניבת מידע, מערכת שפועלת 99.995 אחוזים מהזמן, והופכת את הארגונים ואת המפתחים שלהם לפרודוקטיביים יותר באופן משמעותי."

עד כה, כדי לקיים מערכת לניהול בסיסי נתונים מיטבית היה צורך במומחים שיתאימו אותה אישית ויתחזקו ידנית מערך מורכב של שכבות תוכנה וחומרה אשר איכות וביצועי מאגר הנתונים תלויים ברמת הכיוונונים וההתאמות בין הרכיבים שבשכבות השונות. בסיס הנתונים האוטונומי של אורקל מחולל מהפכה בניהול הנתונים בזכות השימוש בלמידת מכונה.  השירות מציע בסיס נתונים הכולל התנהלות עצמית (self-driving), אבטחה עצמית ותיקון עצמי, הודות לחיסכון שמאפשר הענן בגודל ובגמישות. השירות מאפשר למשתמש ליצור באופן מיידי בסיסי נתונים אוטונומיים חדשים ולהמיר בקלות בסיסי נתונים קיימים, וכך מצמצם באופן דרמטי עלויות וזמן יציאה לשוק.

כהשלמה לשירות הקיים Oracle Autonomous Data Warehouse, שירות עיבוד הנתונים התפעולי האוטונומי Oracle Autonomous Transaction Processing  יודע לתמוך בתמהיל משולב בו זמנית של טרנזקציות עתירות ביצועים, דוחות, פעולות אצווה, ולמידת מכונה בתוך בסיס נתונים יחיד, וכך מפשט את פיתוח היישומים ופריסתם, ומבטיח אנליטיקה בזמן אמת, התאמה אישית ויכולות לזיהוי הונאות. 

בסיס הנתונים האוטונומי נשען על 40 שנות הניסיון של אורקל במתן תמיכה ליישומים רבים, מהמורכבים בעולם. הפתרון קל לאימוץ על ידי לקוחות, בזכות השימוש באותו בסיס נתונים מוכר ומוכח של אורקל המותקן באתר הלקוח, עם אותם פונקציונליות וממשקים. בסיס הנתונים האוטונומי תומך בעומסי העבודה הקריטיים ביותר הודות לטכנולוגיות Oracle Database משוכללות שאין להן מתחרים באף מוצר אחר, ובכלל זה תשתית Exadata  עתירת ביצועים, Real Application Clusters  להתרחבות (scale-out) שקופה וטולרנטיות לכשלים, Active Data Guard להתאוששות מאסון, וכן Online Data Evolution.

"האתגר המורכב ביותר שיש ל-DBA (מנהל בסיס הנתונים), הוא כוונון ותחזוקה של בסיסי נתונים עבור טרנזקציות חיוניות", הסביר קרל אולופסון, סגן נשיא למחקר בחטיבת תוכנת ניהול הנתונים של IDC. "בנוסף לבדיקת הסטטיסטיקה וליישום התאמות כוונון, מנהל אנושי של בסיסי נתונים (DBA) חייב גם לבצע תיקונים תכופים מאוד, כולל תיקוני אבטחה, משימה שהיא גם מועדת לשגיאות וגם משבשת את התפעול. עם Oracle Autonomous Transaction Processing אורקל מבטלת משימות בעייתיות אלה, ומאפשרת ל-DBA  להתמקד בפעילות בעלת ערך רב יותר, כמו הפעלת יותר יישומים שיתרמו לעסק, במקביל לאבטחת המידע מפני פריצה דרך נקודות פגיעות ידועות."

אולי יעניין אותך גם