חברת הייעוץ Tefen ישראל תייעל את המערך הטכני של חיל האוויר

במערך הטכני של חיה"א חושפים את פרויקט "יע"ל - Lean 360" – לייעול תהליכים בטייסות טיסה ואחזקה. חברת הייעוץ Tefen ישראל נבחרה לסייע בהליך

 

צילום ארכיון: דו"צ

המערך הטכני של חיל האוויר חושף לראשונה את פרויקט "יע"ל - Lean 360" שיצא לדרך במטרה לייעל את התהליכים בטייסות הטיסה והאחזקה, ולהביא למימוש טוב יותר של משימות ביעדי חיל האוויר. טכנאים משודרגים, מוכנות טובה יותר של מטוסים לתקיפה, חיסכון בזמן, כסף ומשאבים אלו הם רק חלק מהדברים שהוצגו השבוע למפקדים בכירים בראשות מפקד חיל האוויר האלוף עמיקם נורקין בבסיס חצור.

את התכנית מובילה מחלקת תכנון איכות ומשאבים שבראשה עומדת אל"מ גילה שלייזנגר, האשה הבכירה ביותר במערך הטכני וסא"ל ברוך כלפון מוביל מערך התעשייה והניהול של חיל האוויר, ביחד עם חברת הייעוץ הגלובלית Tefen ישראל. הפרויקט כולל בין היתר שיפור משמעותי באפקטיביות הטכנאים, יצירת סטנדרטים חייליים בתהליכי אחזקה והתאמת התשתיות והאמצעים לדור 5. בשלב הראשון בוצעו פיילוטים בבסיסים חצור וחצרים ובהמשך כל בסיסי חיל האוויר עתידים להטמיע את התכנית.

סא"ל ברוך כלפון: "על מנת להגיע למצויינות אנו מסתכלים 360 מעלות סביב תהליכי האחזקה השונים תוך מיקוד בצירים המשפיעים ביותר. פרויקט יע"ל הוא חלק מתכנית חיילית רחבת היקף להעצמת המערך הטכני בחיל האוויר והוא מביא איתו רוח חדשנית וטכנולוגית התואמת לאתגרים העתידיים שלנו".

מחסנים קדמיים חכמים לניפוק פריטים ביעילות מייתרים את הצורך בהליכה או שינוע של הטכנאי, חוסכים זמן יקר ומאפשרים מיקוד מקסימלי של הטכנאי באחזקת המטוס. מערכת המחסן המתקדם מציעה פיתרון היקפי הכולל ניפוק פריטים על בסיס הרשאות ודיווח הצריכות לאחור, ניהול מלאי פגי תוקף והכל באמצעים אלקטרוניים תופסי קלט ממוחשבים ומערך ברקודים. דוגמא נוספת שבה הטכנולוגיה והחדשנות נפגשים היא עגלת כלים מתקדמת המחליפה את הכלים המסורתיים ומאפשרת ניידות ונגישות מיידית לטכנאי. הטכנולוגיה הזו מייתרת את הצורך בספירת כלים בסיום העבודה וחוסכת עד אלפי שעות טכנאי תוך שמירה על בטיחות מירבית.

מלי ביצור פרנס, מנכ"לית Tefen ישראל: "תפן גאה להיות שותפה בעיצוב הדור הבא של מערך האחזקה בצה"ל. זוהי הפעם הראשונה בצה"ל שמטמיעים את מתודת השיפור לין ביחידה אורגנית ביטחונית שלמה והתוצאות מדהימות. הכלים, המודלים החדשניים שתפן פיתחה והטכנולוגיות של Industry 4.0  צפויים לשפר את פיריון החיילים בעשרות אחוזים, לייעל את מוכנות המטוסים לתקיפה, ובאופן כללי להשיג הרבה יותר יעדים בהרבה פחות משאבים".

לפני כמה חודשים תפן ישראל קיבלה החלטה אסטרטגית להתרחב בתחום הביטחון והגנת העורף, ורואה בו ענף חשוב ומרכזי בפעילותה. בתוך כך תפן הקימה בשנה האחרונה יחידה ייעודית שמתמחה בפיתוח וייעוץ אסטרטגי בנושאים הללו. בין לקוחותיה של החברה בתחום ניתן למנות את משרד הביטחון, פיקוד העורף, משרד הרווחה, משטרת ישראל ותעשיות ביטחוניות מובילות מ- Tire One.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית