התעשייה האווירית וחברת AERO מציגות: מטוס קרב-תקיפה קל, ה-F/A-259 STRIKER

המטוס החדש בנוי על בסיס קודמו בצ'כיה, המטוס L-159 ALCA, ונוספו לו מערכות אוויוניקה בטכנולוגיות מתקדמות של התעשייה האווירית. המטוס הוא בעל ביצועים ברמה גבוהה, יכולות תמרון וטווח גדול

צילום: התעשייה האווירית

התעשייה האווירית ויצרנית המטוסים הגדולה ביותר בצ'כיה AERO VODOCHODY מפתחות במשותף מטוס קרב-תקיפה רב-משימתי F/A-259 STRIKER, המיועד בעיקר לסיוע קרקע, לפעולות נגד טרור ולסיור לאורך גבולות עם יכולות תקיפה. עלויות המטוס נמוכות יחסית למטוסי קרב אחרים.

תכניות פיתוח המטוס הוצגו בסלון האווירי בפארנבורו, בריטניה, והמטוס עתיד להשתתף בתחרות על מטוס התקיפה הקל העתידי של חיל האוויר האמריקני. המטוס החדש בנוי על בסיס קודמו בצ'כיה, המטוס L-159 ALCA, ונוספו לו מערכות אוויוניקה בטכנולוגיות מתקדמות של התעשייה האווירית. המטוס הוא בעל ביצועים ברמה גבוהה, יכולות תמרון וטווח גדול.

בנימין כהן, מנהל מפעל להב בתעשייה האווירית, אמר ל-WORLD DEFENSE NEWS ול-FLIGHT GLOBAL כי שיתוף הפעולה עם חברת AERO יוכל לספק לחיל האוויר האמריקני מטוס הכולל מערכות חדישות תוצרת התעשייה האווירית, מטוס שיעמוד בדרישות הגבוהות ביותר. נשיא AERO, ג'וזפה ג'ורדו, הדגיש כי מדינות רבות בעולם מחפשות כיום מטוס קרב זולת יחסית, בעל כושר הישרדות גבוה ורב-משימתיות. "המטוס החדש שמציגות שתי החברות מישראל ומצ'כיה ייתן מענה ופתרון לביצועים גבוהים בעלות נמוכה. אין כיום  בשוק מטוסי קרב רבים מסוג זה, כיוון שמדובר בסוג מטוסים חדש ובסוג חדש של דרישות מטעם חילות אוויר רבים".

מטוס STRIKER מסוגל לפעול ממסלולים לא כבושים, ניתן לציידו בכלי נשק חכמים, כולל נשק מנגד (STANDOFF). כאופציה ניתן להתקין במטוס מכ"ם EASA, תצוגת קסדה ויכולת תדלוק אווירי. מערכות האוויוניקה במטוס הן בנות דור 4 עם אפשרות עתידית להתקין בו טכנולוגיות של מודעות מצבית לטייס.

הקוקפיט הוא דיגיטלי מתקדם, ובו שני צגים גדולים ומכשירי טיסה אלקטרוניים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית