המשטרה מבטלת את מכרז הרכש של הרובים, ויוצאת למכרז חדש

המשטרה רוצה לרכוש או לחכור 15,000 רובי סער במסגרת מכרז חדש שצפוי להתפרסם בקרוב. במשטרה מעריכים כי המכרז החדש יהיה יעיל יותר ויסתיים בפרק זמן של שנה מרגע פרסומו

המשטרה מבטלת את מכרז הרכש של הרובים, ויוצאת למכרז חדש

facebook.com/israelpolice

המשטרה ניהלה בשלוש השנים האחרונות מכרז לרכש רובי M-16 כאשר מתוך חמש חברות שהגישו מענה, נבחרו שלוש לשלב הסופי. הסיבה העיקרית ליציאה למכרז היא תפוגת הפטנט של חברת 'קולט' על הרובה. מהלך זה פתח את הדרך ליצרנים נוספים בעולם שיכולים לייצר תצורות של הרובה. באמצעות המכרז רצתה המשטרה לרכוש 15,000 רובים.

הליך המכרז כלל מספר שלבים שכללו בחינת בטיחות ובחינת ביצועים, כשהאחרון והמרכזי שבהם הוא שלב בו עברו הנשקים בדיקה יסודית ומקיפה לירי סבילות ועמידה בתנאי סביבה במעבדות יחידת נס"א (ניסויים ואבטחת איכות / צה"ל) . שלושת החברות שעלו לשלב זה של המכרז לא עמדו בהצלחה בבדיקות, לכן הוחלט במשטרה על ביטול המכרז ויציאה למכרז חדש. המכרז החדש צפוי להסגר בתוך שנה , כך מקווים במשטרה. בינתיים, על מנת לתת מענה לוואקום מבצעי שנוצר במצבת כלי הנשק, קיבלו במשטרה אישור זמני לרכש רובים מ'קולט' בהליך ספק יחיד.

בשונה מהמכרז הקודם במשטרה רוצים לשנות כמה דברים מהותיים במכרז החדש. ראשית, רוצים לבחון אפשרות לליסינג של רובי סער. כלומר, הספק יהיה מחויב לטפל בנשקים, לתקן אותם ולהחליף אותם בתקופת ההתקשרות. הנושא כרגע בבחינה במשטרה. אפשרות נוספת שנבחנת היא בנוגע לבחינה המקצועית של כלי הנשק. כך יוכלו להאיץ את הליך המכרז ולעמוד ביעד של שנה.

אין ספק כי המשטרה בבעיה לאור ביטול המכרז. שלוש שנים שמתנהל תהליך רכש, ועכשיו יוצאים למכרז חדש שיקח במינימום עוד שנה. כלומר, ארבע שנים לפחות בלי כלי רכש מסודר לרובי סער, עובדה שבינתיים משאירה את המשטרה עם ברירה אחת - לקנות רובים מחברת קולט.

תגובת חברת  נורת איסט טכנולוגיות בע"מ ייצגה במכרז הנק"ל של משטרת ישראל את חברת LMT האמריקאית.

"במהלך הניסויים שנערכו בנשק של חב' LMT לאחר שהוא הגיע לשלב הסופי של בחינות הירי במכרז, נמצא כשל טכני בנוקר שנבע מבעיות בחומר הגלם. חשוב לציין כי הנוקר מיוצר עבור חברת LMT אצל יצרן חיצוני שבדיעבד נודע כי סיפק הצהרה שקרית בנוגע לטיב חומר הגלם ממנו הנוקר מיוצר וכן לגבי עמידותו. בימים אלו מנהלת חברת LMT תביעה נגד יצרן זה. חשוב לציין כי חברתLMT  עומדת מאחורי איכות המוצרים שלה ללא עוררין והיא בטוחה כי במכרז עתידי בהינתן לה הזדמנות נוספת, כשל זה יתוקן לחלוטין."

תגובת חברת "הגברים של רתע" המייצגים את חברת "זיג זאואר" בארץ

"אמנם לא היינו שותפים בפועל למכרז זה כי טרם ייצגנו את החברה בארץ, אולם העובדה כי אחרי 3 שנים ובדיקות וניסויים רבים לא הצליחה המשטרה לבחור ברובה לטעמה, מעידה על התנהלות תמוהה לכל הפחות. במידה וייפתח מכרז חדש לרובים עבור המשטרה, אנחנו נציע במכרז זה את המוצרים האיכותיים ביותר שיש לחברת "זיג זאואר" להציע".

מחברת לביא BBG בע"מ מייצגת בארץ את חברת "דניאל דיפנס" לא נמסרה תגובה.