המשטרה החלה ברכש של רכבים טקטיים חשמליים מאוישים

מדובר בהזמנה ראשונה של מספר רכבים, מתוצרת DSRaider, המיועדים לשימוש על ידי מגוון רחב של יחידות משטרה ובהם מג"ב, שיטור עירוני ועוד ומשימתם היא נשיאת לוחמים וציוד בתנאי שטח קשים לתנועה

המשטרה החלה ברכש של רכבים טקטיים חשמליים מאוישים

צילום: חברת DSRaider

משטרת ישראל החלה להצטייד לאחרונה ברכבים טקטיים חשמליים מאוישים בעלי 4 גלגלים המיוצרים על ידי החברה הישראלית די.אס. ריידר  (DSRaider) ומשימתם היא לשאת לוחמים וציוד בתנאי שטח הקשים לתנועה. ההזמנה הראשונה כוללת רכב ועגלה חשמלית והיא נעשתה לאחר תהליך ממושך שכלל בדיקה השוואתית שערכה המשטרה מול אלטרנטיבות אחרות הנמצאות בשוק.  רכבי הDSRider- מיועדים לשימוש על ידי מגוון רחב של כוחות משטרה וביניהם מג"ב, שיטור עירוני ועוד. מדובר בהזמנה מדורגת, כאשר המשטרה עדיין ממשיכה בהליך של ניסויים היות ומדובר ביכולת חדשה ולא מוכרת די צורכה.

רכב ה-DSRaider הנו הסבה ליישומים צבאיים ופרה-צבאיים של רכב חשמלי מאויש אותו מפתחת, מייצרת ומשווקת חברת די.אס. ריידר לצרכים אזרחיים (EZRaider). מתוך הבנה של הצרכים הצבאיים לשיפור ניידות לוחמים וציודים בתוואי שטח שונים וקשים, פיתחה החברה רכב חשמלי 4 גלגלי שתכונותיו יקנו למשתמש בו יכולות תנועה ועבירות משופרות. לרכב יש יכולת מבצעית של עד 80 ק"מ, הוא יכול לשאת עד 420 ק"ג עם תוספת של עגלה מבצעית, מונע על ידי מנוע חשמלי שאינו משמיע רעשים, קל ובטוח לתפעול ותחזוקה, קטן (ברוחב אדם) ויציב ביותר בהיותו בעל 4 גלגלים.

לדברי תא"ל (מיל') מיקי בר, מנכ"ל החברה, "אמינות הרכב ופשטות האחזקה, מקטינים באופן ניכר את עלויות התחזוקה לעלויות שאינן משמעותיות למפעיל. קלות התפעול מקטינה למינימום את הצורך להשקיע משאבים לאורך זמן, ביצירת כשירויות למפעילים, ויכולת הנשיאה הגבוהה מאפשרת בצורה מודולרית לשאת משקלים גבוהים יחסית. הרחבת נשיאת המשקלים נעשית בחיבור הרכב לעגלה. ייחודיות העגלה בכך שהיא יכולה להיות חשמלית/לא חשמלית. בתצורה החשמלית העגלה למעשה אינה מעמיסה על הרכב ומאפשרת לו נשיאת משקלים לטווחים משמעותיים".

יצוין, כי בתקופה האחרונה נעשה שימוש ברכבים טקטיים חשמליים אלו על ידי כוחות הביטחון באזור עוטף עזה לצורך פעילות מבצעית באזור השריפות שנגרמו על ידי עפיפונים/בלונים שנשלחו מרצועת עזה לשטחינו.

מיקי בר מוסיף ואומר, "החברה רואה עצמה מובילה ופורצת דרך בתחום הניידות האישית וצופה למערכת עתיד משמעותי במגוון רחב של פעילויות: תנועת כוחות חי"ר, ניידות יחידות קרקעיות ומוטסות, בטחון מתקנים, כיבוי אש, ביטחון פנים (מג"ב, ימ"מ), שיטור, הגנת מתקנים ועוד".

אולי יעניין אותך גם