ניסויים לפיתוח צריח לייזר על מטוסי F-35 שישגר קרן לייזר קטלנית למטרות אויב

ניסויים לפיתוח צריח לייזר על מטוסי F-35 שישגר קרן לייזר קטלנית למטרות אויב

צילום: AP

חברות השותפות בתכנית פיתוח וייצור מטוסי החמקן F-35 שוקלות שימוש עתידי בנשק לייזר במטוס זה. לוקהיד מרטין, יצרנית המטוס, אוניברסיטת NOTRE DAME בארה"ב, DARPA, שהיא סוכנות המו"פ הממשלתית, ומעבדות המחקר של חיל האוויר האמריקני החלו בעריכת ניסויים בפיתוח 'צריח לייזר' (בינתיים מוקטן במעבדה) שיותקן במטוסי F-35 וישגר קרן לייזר קטלנית להשמדת מטרות אויב.

במקביל החלה חברת פראט אנד ויטני, יצרנית מנועי החמקנים, בתכנית לשיפור, חיזוק והוספת עוצמה למנועי המטוסים. תוספת כוח למנועים, אומרים המומחים ל-UK DEFENCE JOURNAL, היא תנאי הכרחי להתקנת נשק לייזר מונחה זולל אנרגיה על מטוסי הקרב.

צבא ארה"ב ובעלות בריתה כבר הקצו מיליוני דולרים לפיתוח נשק מבוסס על אנרגיה ממוקדת ומרוכזת, וחיל האוויר מתכנן נשק כזה במטוסי קרב. גם בבריטניה מגלים עניין בפיתוח מערכת הגנה אווירית שתהיה מבוססת על 'אנרגיה מונחה'.

צריח הלייזר המתכונן יאפשר כיוון נשק מבוסס אנרגיה מונחה, כמו לייזר, ב-360 מעלות. הצריח יותקן על מטוסים צבאיים ויעניק להם יכולת השמדה של מטרות. מומחה  לנשק לייזר בלוקהיד מרטין אמר באחרונה בתדריך לתקשורת: "אנו בוחנים אפשרויות לאינטגרציה של נשק לייזר במטוסי F-35", ואילו גנרל  אלן פבילקובסקי, מפקד פיקוד הציוד בצבא ארה"ב, הוסיף: "אנו נמצאים על סף יכולת להציג נשק לייזר אמיתי תוך חמש-שש שנים. אנו מנהלים פעילות להתקנת נשק לייזר על מטוס קרב, לא כדי לפוצץ טילי 'סקאד' או לנהל קרבות אוויר, אלא למטרות של הגנה אווירית".