סטארטאפים בשירות השב"כ

שבע חברות סטארטאפ נבחרו לתכנית ההאצה של השב"כ ו-TAU Ventures, זרוע ההשקעות של אוניברסיטת תל אביב. ראש השב"כ, נדב ארגמן: "אנחנו מבינים שארגון חפץ חיים בעידן שלנו חייב להיות בחזית הטכנולוגיה"
סטארטאפים בשירות השב"כ

ראש השב"כ נדב ארגמן באירוע השקת התוכנית יחד עם מנכל הקרן נמרוד כהן וצוותו (צילום: אילון יחיאל)

שירות הביטחון הכללי וקרן ההון סיכון TAU Ventures, מיסודה של אוניברסיטת תל אביב, הכריזו על שבעת הסטארטאפים שנבחרו לקחת חלק במחזור הראשון בתוכנית האצה ראשונה מסוגה בישראל. המחזור הראשון יתמקד במיזמים בשלבים מוקדמים בתחומי ה- AI עם דגש על טכנולוגיות עיבוד שפה טבעית, רובוטיקה ו- Data Science.
 
תוכנית ההאצה, The Xcelerator, מיועדת ליזמים בתחילת דרכם, בעלי הוכחת התכנות טכנולוגית ושאינם מכוונים בהכרח לשוק הביטחוני. 
 
למחזור הראשון של התכנית, נבחרו שבעה  סטארט-אפים מתחומי ה-AI וה-Machine Learning, והיא תמשך כ-4 חודשים. המיזמים נבחרו על ידי ועדה משותפת של גורמים מקצועיים מטעם השב"כ ו-TAU Ventures וקיבלו מענק של 50 אלף דולר משירות הביטחון הכללי, ללא אקוויטי וללא מגבלות. הסטארטאפים שנבחרו לתכנית יתארחו במשרדי TAU Ventures, במתחם ששופץ לאחרונה בהשקעה רבה והוא כולל בין היתר, חללי עבודה בגדלים שונים ליזמים.
 
 הסטארטאפים אשר ישתתפו בתכנית ייהנו מליווי צמוד של מומחי תוכן ומומחי טכנולוגיה של שירות הביטחון הכללי וממנטורינג שוטף וייעוץ של מומחים בתחומים רלבנטיים שונים מטעם האוניברסיטה והתעשייה. החיבור לשב"כ יפתח בפני היזמים גם אפשרויות לבחינה משותפת של היכולות החדשות ושיתופי פעולה.
 
אירוע חשיפת המיזמים הנבחרים, התקיים מוקדם יותר השבוע באוניברסיטת תל אביב, במעמד ראש שירות הביטחון הכללי, נדב ארגמן, שאמר: "אנחנו מבינים שארגון חפץ חיים בעידן שלנו, חייב להיות בחזית הטכנולוגיה. המשמעות היא לעצב מחדש את התפיסה הטכנולוגית של הארגון ולחבר אותנו לרעיונות ולפתרונות הכי חדשניים, שיתנו את המענה הטוב ביותר לצרכים שלנו. אם הייתם שואלים מישהו מאנשי השב״כ לפני שלוש שנים האם תוכנית כזו יכולה להתקיים בארגון שלנו, התשובה שהייתם שומעים היא ככל הנראה שלא. עצם הקמת התוכנית מעידה על רוח חדשה בשב"כ. לכם הסטארטאפיסטים – המון בהצלחה, אני מאמין בכם!".
 
נמרוד כהן, מנהל שותף של TAU Ventures, אמר כי "כשהקמנו את הקרן, הגענו למסקנה שחשוב לייצר אקוסיסטם שלם סביבה, ואחד הדברים החשובים הוא כבונים אקוסיסטם, הוא בחירת השותפים לדרך ויצירת תוכניות יוצאות דופן ובעלות ערך אמיתי ליזמים. 
 
"במהלך העבודה עם השב"כ גילינו גוף פתוח, חדשני ומהיר ואני מאמין ששני הצדדים שמחים וגאים על החיבור שנוצר. שבעת הסטארט-אפים שנבחרו לקחת חלק בתוכנית נבחרו בקפידה רבה ומהווים בעיני את חוד החנית של הטכנולוגיה העמוקה בישראל ונעשה הכל על מנת לסייע לאותם סטארטאפים להגיע למקומות אליהם הם שואפים להגיע".
 
הסטארטאפים שנכנסו לתוכנית הם:
 
 CannyAI – טכנולוגיה שמאפשרת לערוך, לשנות ולסנתז וידיאו בעזרת בינה מלאכותית עבור תעשיית הקולנוע והטלוויזיה.
 
AutoPlay AI - בוטים שבודקים מוצרי תוכנה באופן אוטונומי.
 
אקסטנד – טכנולוגיה אשר מרחיבה את המציאות על ידי חיבור בין יכולות האדם לרחפן, ובכך מאפשרת לנו להשתלט על השמיים במגוון אפליקציות מתחומים שונים.
 
Clone- מפתחת טכנולוגיות מציאות מדומה ורבודה כדי לאפשר למשתמש ״לשגר״ באופן וירטואלי כל אדם מרוחק אל הסביבה שלו.
 
Talamoos- מפתחת את הדור הבא של פלטפורמות חיזוי מבוססות Machine-Learning ו Big-Data. בעזרת הטכנולוגיה המתקדמת, Talamoos חוזה בדיוק רב את הפעולות וההעדפות העתידיות של כל משתמש בזמן אמת, בהתאם לצרכים ולדרישות המיוחדות של כל לקוח.
 
Cyabra - מגנה על מותגים וארגונים ציבוריים מפני  דיס-אינפורמציה, זהויות בדויות ועוד.ברשתות .
 
Legal Automation - מפתחת מערכת המסוגלת לנתח מסמכים באופן אוטומטי ולהחיל עליהם לוגיקה ולקבל החלטות בהתאם.

אולי יעניין אותך גם