רפאל חושפת משגר NLOS מודולרי

המשגר החדש הוא מערכת מודולרית שאפשר להתקין על כלי רכב המתאימים ליחידות סיור וכוחות מיוחדים וכולל שמונה טילי ספייק NLOS

Development of Spike NLOS Modular Launcher has now been finalised. Rafael Advanced Defence Systems has significantly refined the concept since it was first unveiled in June 2016. Source: Rafael Advanced Defence Systems
 

רפאל סיימה את הפיתוח של מערכת שיגור SPARC המאפשרת ירי ספייק NLOS בשליטה מרחוק. ספייק NLOS היא מערכת טילים מונחית דיוק רב-תכליתית המצוידת במחפש דו-מצבי עם טווח מרבי של 30 ק"מ. הטיל יכול להיות מצויד עם שלוש אפשרויות ראש נפץ: טנדם נגד טנקים (HEAT), פיצוץ חודר (PBF), ופיצול.

המשגר פותח בתגובה לבקשות של כוחות מיוחדים. המשגר החדש הוא מערכת מודולרית שאפשר להתקין על כלי רכב המתאימים ליחידות סיור וכוחות מיוחדים. הרעיון הוצג לראשונה ב Eurosatory 2016 בפריז על Polaris MRZR 4.

רפאל שיכללה בינתיים את הרעיון - המוצג על פלטפורמת טומקר 4x4, אך תואם את רוב כלי הרכב הקלים עם תצורה בסיסית הכוללת מארז שיגור טילים (MLP) של ארבעה טילים ועוד ארבעה מוכנים לטעינה. "צמצמנו את המשקל של המערכת ל -1,350 ק"ג בלבד הכוללת שמונה זבילים של ספייק NLOS", אמר גל פפייר, מנהל שיווק ופיתוח עסקי, מערכות נשק טקטיות מדויקות ברפאל לjanes .

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית