הפנטגון הקים 'מרכז לבינה מלאכותית' שיתמודד עם סין ורוסיה

בניין הפנגטון (צילום: AP)

הפנטגון הקים ארגון חדש: מרכז מאוחד לבינה מלאכותית (JAIC) שיאגד את כל הפרויקטים הקשורים לבינה מלאכותית (AI) בסוכנויות הצבא וההגנה בארה"ב.

מומחה בכיר לבינה מלאכותית, לארי לואיס, אומר ל-BREAKING DEFENSE כי "האתגר הגדול ביותר של ארה"ב היא סין. הם היום מטפלים בבינה מלאכותית כמו שארה"ב טיפלה בטיסה לחלל בשנות ה-60". בסין וברוסיה נושאי AI  צבאיים הם היום בעלי עדיפות עליונה.

סגן שר ההגנה האמריקני פטריק שנהאן פרסם את מסמך ההקמה של המרכז החדש, ובו הסביר כי הצוות ינסח את הסטנדרטים של כל היבטי AI, יאגד את כל המידע בתחום, את הטכנולוגיות הרלוונטיות ויגדיר את תחומי ההתמחויות המקצועיות.

סגן השר למחקר והנדסה מייק גריפין הוא מאמין גדול בהרחבת השימוש בבינה מלאכותית והכריז באחרונה כי רוסיה וסין משיגות את ארה"ב בתחום, ולכן חובה לפתח טכנולוגיות חדשות וחדישות. המרכז JAIC יתחיל לפעול רשמית בעוד כשלושה חודשים בתום שלב ההכנות וההתארגנות.

סגן שר ההגנה שנהאן אמר כי הפרוייקט הראשון של המרכז יעסוק בתכנית שכבר קיימת PROJECT MAVEN. בפרוייקט זה אמורה היתה להשתתף גוגל, אך היא פרשה מהפרוייקט בגלל התנגדות לכך שצבא ארה"ב ינצל את יכולות הבינה המלאכותית של גוגל כדי לעבד חומר וידיאו שניתן להשתמש בו לתקיפות של כלי טיס בלתי מאויישים. מייסד פרוייקט MAVEN, סגן שר ההגנה לשעבר בוב וורק, טען כי שימוש בבינה מלאכותית עשוי לסייע בתקיפת טרוריסטים ובהצלת חיים. כלקח מוויכוח זה, קובע מסמך היסוד של המרכז החדש ל-AI כי הוא יפעל על בסיס שמירה על כללי האתיקה הצבאית ובטחון הבינה המלאכותית.

בשלבים הראשונים יקיימו אנשי המרכז התייעצויות וחילופי מידע עם ראשי זרועות הצבא, המטכ"ל האמריקני ומשרד ההגנה, כדי להתוות משימות לשימוש בעקרונות הבינה המלאכותית. בשלב שני ישותפו התעשיות, האקדמיה ואפילו בעלות ברית של ארה"ב.

מייסדי המרכז מזכירים כי סין הכריזה על פיתוחי AI כנושא בעל עדיפות ראשונה, ואילו רוסיה מפעילה בינה מלאכותית בניסויי רובוטים צבאיים שנעשו בסוריה ובמקומות אחרים. משרד ההגנה הרוסי הקים שני מרכזי מו"פ לפיתוח טכנולוגיות AI ליישומים של נשק אוטונומי. הרוסים בונים עיר שלמה לחוף הים השחור שכולה מתמקדת בתחומי בינה מלאכותית. בעיר משרתים אנשי צבא ואזרחים, המקימים מרכזי מו"פ המתרכזים בפיתוח יישומים צבאיים וניתוח BIG DATA באמצעי בינה מלאכותית.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית