דעיכה בייצוא הביטחוני של צרפת

הירידה בייצוא בגלל קשיים למכור מטוסי קרב מסוג רפאל. הנתונים של 2017 משקפים את ממוצע המכירות השנתי בשנים ללא מכירת מטוסי קרב

הייצוא הביטחוני הצרפתי ירד בצורה חדה בשנה שעברה, בהיעדר עסקאות גדולות למכירת מטוסי קרב מסוג רפאל, כאשר לקוחות במזרח התיכון שוב מהווים את מרבית ההזמנות, כך לפי פרסום של משרד הביטחון הצרפתי ב -2 ביולי.

בדו"ח השנתי לפרלמנט, כתב משרד הביטחון כי ערך היצוא ירד ל -6.9 מיליארד אירו (כ -8 מיליארד דולר) מ -14 מיליארד אירו בשנה הקודמת ושיא של 17 מיליארד אירו בשנת 2015. השנתיים הללו ראו את הזמנות היצוא הגדולות הראשונות של מטוסי "רפאל" תוצרת דאסו תעופה - למצרים, קטאר והודו - כאשר בעקבותיהן שורה של מאמצים כושלים למכור את המטוסים מחוץ לצרפת.

אבל צרפת, יצואנית הנשק השלישית בגודלה בעולם אחרי ארה"ב ורוסיה, תרשום עוד 12 מכירות של רפאל לקטאר השנה. "התוצאות מ -2017, עם 6.9 מיליארד יורו, תואמות את הממוצע השנתי לפני מכירות מטוסי הרפאל", אמרו במשרד הביטחון הצרפתי. הוא הוסיף כי מסוקים וטילים מהווים כמעט מחצית מהזמנות החוץ בשנה שעברה.

הזמנות מלקוחות המזרח התיכון עלו ל -3.99 מיליארד אירו מ -1.9 מיליארד יורו ב -2016, למרות ההאטה הכלכלית שנבעה ממחירי הנפט הנמוכים, שעיכבה כמה פרויקטים לרכישה.

משרד הביטחון הצרפתי דחה 50 חוזי יצוא, בעיקר לממשלות במרכז ודרום אסיה. שרת ההגנה, פירנצה פרלי, תציג את הדו"ח למחוקקים ב -4 ביולי, כאשר חלקם דוחפים לשליטה פרלמנטרית נוספת על מכירת נשק.

מקור: shephardmedia

אולי יעניין אותך גם

טל חן, שותף במחלקת בנקאות השקעות ומימון תאגידי בDeloitte- ישראל (טל היה בין מובילי הדוח) | קרדיט צילום: אלמוג סוגבקר

Deloitte ישראל: קיטון בהוצאות על מוצרי סייבר יגדיל מיזוגים בענף

גיוסי השקעות בשוויי Down-Round, עשויים לשמש כקטליזטור לרכישות חברות סייבר על ידי חברות בינ"ל