אזרח סיני מואשם בארה"ב בייצוא לא חוקי של מוצרים ללוחמה תת ימית

התובעים טענו כי בין השנים 2015 ל-2016 יצא צ'ין 78 הידרופונים, מכשירים שניתן להשתמש בהם כדי לנטר גלי קול מתחת למים לאוניברסיטת נורת'ווסטרן פוליטכניק (NWPU), מכון מחקר סיני צבאי

By CSR Report RL33153 China Naval Modernization: Implications for U.S. Navy Capabilities—Background and Issues for Congress by Ronald O'Rourke dated February 28, 2014 - United States Naval Institute News Blog, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=31477318

ראש חברה המפיצה מוצרים הקשורים לזירת הים נעצר ביום חמישי האחרון בארה"ב באשמה כי הוא עבד עם גוף המזוהה עם צבא סין כדי לייצא מכשירים שיכולים לשמש ללוחמה נגד צוללות. עורך דין של צ'ין לא הגיב לבקשת תגובה.

צ'ין שורן, אזרח סיני שחי בוולסלי שבמסצ'וסטס, הואשם בתלונה פלילית שהוגשה לבית המשפט הפדראלי בבוסטון עם הונאת אישור כניסה וקשירת קשר לביצוע הפרות של תקנות הייצוא של ארה"ב. התובעים אמרו כי שורן בן ה-41 נעצר ביום חמישי, ויופיע לראשונה בבית המשפט ביום שישי.

על פי התלונה, שורן, תושב קבע חוקי בארה"ב מאז 2014, מפעיל מספר חברות מבוססות בסין המייבאות סחורות מארצות הברית ואירופה עם יישומים בטכנולוגיה תת ימית או ימית. בין החברות הללו נמצאת LinkOcean Technologies, שלקוחותיה כוללים מכוני מחקר סיניים וסניף של חיל הים הסיני. צ'ין הוא נשיא החברה, כך על פי מסמכי בית המשפט. שגרירות סין בארה"ב לא השיבה לבקשה לתגובה. משרדי ההגנה והחוץ של סין גם לא הגיבו לבקשת תגובה.

התובעים טענו כי בין השנים 2015 ל-2016 יצא צ'ין 78 הידרופונים, מכשירים שניתן להשתמש בהם כדי לנטר גלי קול מתחת למים לאוניברסיטת נורת'ווסטרן פוליטכניק (NWPU), מכון מחקר סיני צבאי. התובעים טענו כי בשל סיכוני הביטחון הלאומי, מחלקת המסחר של ארה"ב דורשת רשיון יצוא שיונפק על מנת לשלוח את הסחורה האמריקנית ל- NWPU, שעובד עם צבא השחרור העממי כדי לקדם את יכולותיו הצבאיות.

התובעים אמרו כי צ'ין ביקש להבריח את המכשירים לסין באופן לא חוקי והסתיר מהספק האמריקאי של ההידרופונים ש-NWPU היא הישות שתקבל את המוצרים. הפניות למחלקה האחראית לענייני חוץ ב- NWPU לא נענו. ב -2014 טען צ'ין כי אין בכוונתו להיכנס לארצות הברית כדי לבצע הפרות של יצוא, ומאוחר יותר בעתירתו לתושבת קבע אמר כי הוא אינו מבצע פשעים, אמרו התובעים.

מקור: scmp.com

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית