אינטל הכריזה על שיתוף פעולה עם שתי חברות סטארט-אפ ישראליות בתחום הסייבר: Duality ו-Enigma

בתמונה המצורפת: ריק אצ'ווריה, סגן נשיא בקבוצת התוכנה והשירותים ומנהל כללי של חטיבת אבטחת הפלטפורמות באינטל. קרדיט צילום: אינטל

אינטל הכריזה היום (רביעי) על שיתוף פעולה עם שתי חברות סטארט-אפ ישראליות בתחום הסייבר: Duality ו-Enigma. "אני גאה שהחברות הישראליות והשותפים משיקים פתרונות חדשים העושים שימוש בטכנולוגיה של אינטל כדי לספק הגנה נוספת", בירך ריק אצ'ווריה, סגן נשיא בקבוצת התוכנה והשירותים ומנהל כללי של חטיבת אבטחת הפלטפורמות באינטל העולמית, שמבקר בישראל לרגל שבוע הסייבר.

Duality היא חברה מקבוצת team8, המנוהלת על ידי מפקד יחידת 8200 לשעבר נדב צפריר, שהוקמה ב-2014 ומהווה חממה לייזום ולהקמה של חברות סטארט-אפ בתחום הסייבר. היא משתפת פעולה עם אינטל בבחינת אתגרי האבטחה להגנה על בינה מלאכותית באמצעות שימוש בהצפנה הומומורפית על פלטפורמות של אינטל.

Enigma פיתחה פרוטוקול פרטיות ייחודי העושה שימוש ב-Intel SGX (Software Guard Extensions) כדי להגן על נתונים. אינטל ואניגמה ישתפו פעולה בכדי להוסיף טכנולוגיה זו לתוך החוזים החכמים (smart contract) של רשת ה-Ethereum.

"הגעתי לשבוע הסייבר כי ישראל היא מרכז סייבר משמעותי וחשוב לאינטל", הוסיף אצ’ווריה. "האתגר הגדול כיום הוא לאבטח את הכמויות הגדולה של הנתונים. עומסי עבודה חדשים מספקים יותר נתונים שצריך לנתח ולאבטח".

"אחד האתגרים שעימם אנו מתמודדים הוא שאלגוריתמי למידת מכונה מצריכים לעתים קרובות גישה לנתונים רגישים, במיוחד לנוכח המשך ההתמקדות בפרטיות נתונים ברחבי העולם", הוא הסביר. "הטכנולוגיות של אינטל מספקות יכולות ייחודיות המסייעות בשיפור הפרטיות, האבטחה והסקלביליות של עומסי עבודה אלה".

בחודש שעבר, הבורסה לניירות ערך בתל אביב, Accenture ו-The Floor הכריזו על פיתוח פלטפורמת בלוקצ'יין חדשה למלוות ניירות ערך, המבוססת על מעבדי אינטל. פלטפורמה זו תהפוך את שוק המלוות בניירות ערך בישראל באמצעות אפשור של הלוואות ישירות של כל המכשירים הפיננסיים החשובים.

"האבטחה חיונית לאסטרטגיית החברה שלנו ויסוד לעומסי עבודה מכל הסוגים", סיכם הבכיר באינטל העולמית. "נמשיך לחדש ולהפוך את שבבי הסיליקון שלנו למשתתפים פעילים במחזור החיים של ההגנה מפני איומים. ההכרזות בשבוע הסייבר מדגישות את הערך שהשקעות אלו מספקות בכדי למלא את צורכי אבטחת הסייבר של ארגונים כיום".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית