אירופה מקימה קרן להשקעות בביטחון בהיקף 13 מיליארדי אירו

https://twitter.com/eu_eeas/status/1005827990876577792

קרן הגנה אירופאית בהיקף של 13 מיליארד אירו תספק את כוח האש הפיננסי להשקעות חוצות גבולות בתחום טכנולוגיה מתקדמת בתחומים כמו תוכנה מוצפנת וטכנולוגיית כטב"מ. בנוסף, הנציג העליון, בתמיכת הנציבות, מציע מתקן שלום אירופי חדש בהיקף של 10.5 מיליארד יורו, מכשיר מחוץ לתקציב ארוך טווח של האיחוד האירופי, שיסייע לשפר את יכולת האיחוד האירופי למנוע עימותים, לבנות שלום ולהבטיח ביטחון בינלאומי.

פדריקה מוגריני, הנציגה העליונה לענייני חוץ ולמדיניות הבטחון / סגן נשיא הוועדה, אמרה כי "האיחוד האירופי נקט בשנים האחרונות צעדים לביטחון ולהגנה, שלא נראו קודם לכן, ואנו יכולים כעת לתמוך במחקר ובשיתוף פעולה לפתח יכולות ביטחוניות, אנו נוקטים צעדים שיאפשרו את ההתפתחות המהירה של כוחות המדינות החברות באירופה, כמו כן, בתמיכת הוועדה, אני מציעה להקים מתקן שלום אירופי שישפר את מימון הפעילות הצבאית של האיחוד האירופי, לשפר את התמיכה שלנו בפעולות על ידי השותפים שלנו. "

קרן ההגנה האירופית החדשה, בהיקף של 13 מיליארד אירו, תספק 4.1 מיליארד אירו למימון ישיר של פרויקטים מחקריים תחרותיים ושיתופי פעולה, במיוחד באמצעות מענקים. מעבר לשלב המחקר, 8.9 מיליארד אירו יהיו זמינים כדי להשלים את ההשקעה של המדינות החברות על ידי שיתוף במימון העלויות עבור פיתוח אב טיפוס ודרישות הסמכה והבדיקה הבאים. הקרן תמקם את האיחוד האירופי בקרב 4 המשקיעים המובילים בתחום המחקר והטכנולוגיה באירופה, ותפעל כזרז לבסיס תעשייתי ומדעי חדשני ותחרותי.

מקור: europa.eu

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית