מילר חושף: המודיעין הרוסי עדיין מתערב בנושאי בחירות בארה"ב

התובע המיוחד של ארה"ב, רוברט מילר, הזהיר כי שירותי המודיעין הרוסיים עדיין מפעילים "פעולות התערבות" אקטיביות סביב הבחירות הקרובות בארה"ב וכי מסירת ראיות מסוימות בתיק פלילי עלולה לסכן את החקירות המתמשכות.

מילר ביקש ביום שלישי מפיו של שופט פדרלי בוושינגטון צו להגן על ראיות רבות של עורכי דין עבור Concord Management and Consulting LLC, אחת משלוש חברות ו-13 אזרחים רוסים המואשמים בכתב האישום מפברואר עם הטענה כי התערבו בבחירות האחרונות באמצעות מדיה חברתית. התובעים חשפו עדויות של אנשים וגופים אחרים "הממשיכים לעסוק" בפעילויות דומות.

המאבק המשפטי בין מילר לבין פרקליטיו של קונקורד מדגיש את המתח בין איסוף מודיעיני, הסמוי והחשאי, לבין המערכת המשפטית של ארה"ב, המקנה לנאשמים פליליים לעיין בראיות נגדם. עורכי דין של קונקורד, חברה הקשורה לשותף ותיק של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, נמצאים במשא ומתן כדי לקבל מסמכים מהיועץ המיוחד כדי לגבש הגנה משפטית. המשרד נשלט על ידי יבגני פריגו-ג'יין המקורב לפוטין. הוא מספק שירותי מזון לקרמלין.

מילר מאשים גם חברת קייטרינג קשורה וחברה נוספת בקבוצת פריגו-ג'יין הנקראת "סוכנות המחקר האינטרנטי", שמפעילה טרולים שנועדו לזרוע מחלוקת בבחירות לנשיאות ארה"ב ב -2016.

לפי התוכנית המוצעת של מילר, כל אזרח זר שרוצה לחשוף חומרים רגישים סביב החקירה יצטרך לעבור דרך "חומת אש" של עורכי דין מטעם הממשלה, שתהיה נפרדת מצוות התביעה.

מקור: bloomberg

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות