נשיא ארה"ב ושליט קוריאה הצפונית חתמו על מסמך - "פירוז תמורת ערבויות"

בפגישה היסטורית בסינגפור נשיא ארה"ב טראמפ ושליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און חתמו על מסמך שעל פי הדיווחים כולל התחייבות קוריאנית לעקרון של פירוק מוחלט מנשק גרעיני בתמורה לערבויות ביטחוניות של ארה"ב. "החלטנו להשאיר את העבר מאחור", אמר שליט פיונגיאנג

טראמפ וקים במפגש ההיסטורי (צילום: AP)

היסטוריה: נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ושליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און חתמו על מסמך הבנות בין המדינות בתום מרתון דיונים של למעלה משלוש שעות. הדיונים נערכו לאחר פגישתם ההיסטורית בסינגפור. על פי דיווחים בסוכנויות ידיעות זרות, ייתכן וכי במסמך התחייב שליט פיונגיאנג לעקרון של "פירוק מוחלט של חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני".

בנוסף מדווחים כי ארה"ב התחייבה להעניק "ערבויות ביטחוניות" לדיקטטורה האסייתית.

הנשיא טראמפ אמר במעמד החתימה כי "תהליך פירוק קוריאה הצפונית מנשק גרעיני יחל בקרוב מאוד". השניים גם קבעו להיפגש שוב בבית הלבן בעוד מספר חודשים. אם אכן נכונים הדיווחים מדובר על התחייבות היסטורית של השלטון הצפון קוריאני לפירוק ארסנל הנשק הגרעיני שברשותו - ארסנל, שעוד לא ברורה מידת היקפו.

"החלטנו להשאיר את העבר מאחור", אמר קיום ג'ונג און לפני פגישתו עם טראמפ בסינגפור. "אנחנו נחתום על מסמך היסטורי והעולם יראה שינוי גדול", הוסיף.

נשיא ארה"ב אמור לקיים מסיבת עיתונאים בקרוב, ובה ככל הנראה ימסור מידע נוסף. הערכות בשבועות האחרונים טענו כי ייתכן ויוכרז על סיום רשמי של מלחמת קוריאה.

 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית