בירד ופלסן ביורוסאטורי: רכב משוריין מסוג קרקל המצויד במערכת ניהול המשימה של בירד

חברת BIRD Aerosystems מציגה בתערוכת יורוסאטורי בפריז לראשונה את פתרון ה-SPREOS - מערכת שיבוש DIRCM המשבשת את נעילת הטיל באמצעות שבש לייזר. עוד יוצג רכב משוריין מסוג קרקל (SandCat) מתוצרת פלסן, המצויד במערכת ניהול משימה (mission management system) מתוצרת BIRD Aerosystems

בירד ופלסן ביורוסאטורי: רכב משוריין מסוג קרקל המצויד במערכת ניהול המשימה של בירד

צילום: חברת BIRD Aerosystems

חברת BIRD Aerosystems, המתמחה בפיתוח והתקנה של מערכות מוטסות להגנה מפני טילים (AMPS) ומערכות ניהול משימה, איסוף מודיעין ותצפית למטוסים (ASIO), חושפת שני פתרונות אשר יוצגו לראשונה בתערוכת יורוסאטורי, אשר תיפתח בפריז ב-11 ליוני 2018. החברה תציג בתערוכה לראשונה את פתרון ה-SPREOS שלה בתצורתו הסופית, לאחר שהושלם תהליך הפיתוח שלו. ה- SPREOS)  Self-Protection Radar Electro Optic System) היא מערכת שיבוש DIRCM המשבשת את נעילת הטיל באמצעות שבש לייזר (DIRCM: Directional Infrared Counter Measures ).

מחופה בכיפת ספיר, ה-SPREOS מאשר ומאמת את קיום האיום, ולאחר מכן חוסם אותו בעזרת טכנולוגיית לייזר מתקדמת המתבססת על מידע ספציפי שכולל את טווח ומהירות הטיל, ושטח חתך מכ"ם (RCS). יכולתו הייחודית של ה-SPREOS לאשר את קיום האיום בטכנולוגיה מתקדמת מאפשר להוריד את רמת התרעות השווא לאפס, ולהבטיח שרק איומים אמיתיים ייענו. לאחר מכן, ה-SPREOS מבצע מעקב מתמשך אחר האיום להערכת נטרולו. ה-SPREOS הוא פתרון ה-DIRCM הקומפקטי והקל ביותר שקיים כיום בשוק. הוא משולב במסגרת מערכת ההגנה האווירית נגד טילים של BIRD Aerosystems, מערכת ה-AMPS.

בנוסף, חברת BIRD Aerosystems וחברת פלסן סאסא יחשפו לראשונה בתערוכת יורוסאטורי מוצר משותף: רכב משוריין מסוג קרקל (SandCat) מתוצרת פלסן, המצויד במערכת ניהול משימה (mission management system) מתוצרת BIRD Aerosystems. בצורה זו, רכב הקרקל המשוריין יכול להשתתף ולהוביל כח משימה קרקעי, תוך שמירה על קשר, קבלת והעברת מידע בזמן אמת אל כל שאר הכוחות המשתתפים במשימה – מטוסים, מסוקים, ספינות וסנסורים קרקעיים. מערכת ניהול המשימה של בירד שמותקנת על רכב הקרקל מאפשרת לכל הצוותים לחלוק תמונת מצב אחידה ושלמה בזמן אמת, ובכך לייעל ולשפר את קבלת ההחלטות ואת ניהול המשימה על ידי המפקדים. 

רונן פקטור, מנכ"ל משותף ומייסד חברת BIRD Aerosystems, אמר כי "אנו גאים להציג שני פתרונות מתקדמים בתערוכת יורוסאטורי בפריז. פתרון ה-SPREOS שלנו הוא פתרון חדשני ומתקדם, מערכת ה-DIRCM הקומפקטית ביותר שקיימת כיום שוק, ומאפשרת להגן על כלי הטיס מפני איום טילי הכתף ולהוריד את מספר התרעות השווא לאפס. זה חשוב בעיקר לכוחות הפועלים בשטחים עוינים ולא רוצים להחשף ולירות נורים ללא איום אמיתי. לצד פתרון ה-SPREOS, אנו חושפים יחד עם פלסן סאסא את רכב הקרקל שמצויד במערכת ניהול המשימה של בירד.

"מוצר זה מאפשר לכוחות הקרקע לתקשר ולחלוק מידע עם כל שאר הכוחות, האוויריים והקרקעיים, בזמן אמת, ולשפר את ניהול המשימה. חברת BIRD Aerosystems תמשיך לעמוד בחזית הטכנולוגיה ולספק פתרונות ייחודיים וחכמים לניהול משימות סיור ותצפית ולהגנה על כלי טיס. אנו גאים בכך שמוצרי החברה משמשים לקוחות רבים וחשובים ברחבי העולם כגון כוחות האו"ם, נאט"ו, ממשלת ארצות הברית ואחרים, ומזמינים את כל המבקרים בסלון האווירי להגיע ולהתרשם בעצמם".  

אולי יעניין אותך גם