תעש מערכות ביורוסאטורי: מגוון פתרונות לחימה לכוחות היבשה

רקטת "נץ דורס" (צילום: תעש מערכות)

תעש מערכות תציג בתערוכת יורוסאטורי הנפתחת השבוע בפריז מגוון פתרונות לחימה שפותחו עבור צה"ל וצבאות מתקדמים בעולם ובניהן רקטת הרומח שהוכרזה לאחרונה בחיל התותחנים כמבצעית. תעש מערכות מתמחה בפיתוח וייצור מערכות נשק וטכנולוגיה ביטחונית מתקדמות, ובניהן: מערכות חימוש מדויק רב-תכליתי, מערכות משגרים רקטיים, רקטה למגוון טווחים מ- 30 ועד 300 ק"מ, מערכת הגנה אקטיבית קלת משקל ומערכת ליירוט רחפנים.

בין המערכות הנוספות שתציג החברה בתערוכה:

רקטת ACCULAR – כידון קסום - רקטה לטווח של 40 ק"מ ברמת דיוק גבוהה במיוחד של כ - 10 מטרים CEP. הרקטה שפותחה במפעל גבעון הינה בקוטר של 122 מ"מ, ואורכה כ- 3 מטרים.  רקטת ה"אקולר" יכולה לשאת ראש קרבי לחדירה או למטרות שטח. 

רקטת EXTRA - רקטה לטווח של 150 ק"מ ברמת דיוק גבוהה במיוחד - לדברי תעש, גם בשיא הטווח מגיעה הרקטה להגיע לדיוק של כ- 10 מטרים CEP. הרקטה שפותחה במפעל גבעון הינה בקוטר של 300 מ"מ, ואורכה כ- 4 מטרים.  רקטת ה"אקסטרה" יכולה לשאת מגוון ראשי קרבי במשקל של 120 ק"ג.

רקטת "נץ דורס" (PREDATOR HAWK) - רקטה לטווח של עד 300 ק"מ ברמת דיוק של פחות מ- 10 מטרים CEP. הרקטה שפותחה במפעל גבעון הינה בקוטר של 370 מ"מ, ואורכה כ- 5 מטרים.  רקטת "נץ דורס" יכולה לשאת מגוון ראשים קרביים במשקל של עד 200 ק"ג.

מערכת "שמיים אדומים" - להתמודדות אפקטיבית עם איומי הרחפנים. המערכת מהווה פיתוח חדשני של מערכת הגנה אווירית קצרת טווח, שכבר מצויה בשימוש מבצעי להגנה על גבולות המדינה ומתחמים רגישים בשטח אורבני - העושה שימוש בטילי כתף (הקיימים ברשות הלקוחות) ומיועדת ליירוט מטרות אוויריות בצורה ממוכנת, באמצעות יכולות אוטונומיות של סריקה, גילוי, עקיבה ושיגור. לאחרונה, הורחבו יכולותיה של המערכת להתמודדות אפקטיבית עם איום הרחפנים  הגובר, בהגנה על אתרים אסטרטגיים, הגנה גבולות והגנה על מתקנים באזורים אורבניים. ההרחבה כוללת יכולת הגנה רכה (שיבוש) באלומה צרה המתאימה לצרכים התפעוליים של שדות תעופה – תוך שמירה על רציפות תפקודית של לוח הטיסות –ההמראות והנחיתות, וגם הרחבה ליכולת הגנה רכה רב כיוונית באמצעות מארז נייד.

מערכת הגנה אקטיבית Iron Fist Light Configuration (IF-LC)מערכת הגנה אקטיבית כנגד איומי RPG וטילים נגד טנקים מפיתוח תעש מערכות המיועדת להתקנה על כלים קלים ובינוניים ומקנה להם הגנה היקפית מלאה מפני איומים אלה. המערכת כוללת משגר מיירטים, מכ"ם וגלאי אלקטרו-אופטי במבנה קומפקטי קל משקל ואחוד ובכך מקילה מאד את התקנת המערכת ותחזוקתה על גבי הרכב הנושא אותה, אינה חודרת למבנה הרכב וניתנת להתקנה והסרת בנקל.מערכת IF-LC מאתרת את שיגור איומי הנ"ט השונים או את מעופם אל הרכב בעזרת מערכת הגלאים שלה, ומיירטת אותם בעזרת מיירט זעיר המשוגר לעברםה בקרבתם בתזמון מדויק ומשמידם במרחק של עשרה עד עשרים מטרים מהרכב.

כדור "חצב" - כדור טנק 120 מ"מ נפיץ רב-תכליתי שפותח על ידי תעש מערכות, ובשיתוף מנת"ק ומז"י, בעקבות לקחי מלחמת לבנון השנייה בה התברר שלתחמושת החלולן הקיימת יש יעילות נמוכה בהתמודדות מול כוחות אויב הפועלים מתוך מבנים וביצורים, בייחוד באזורים מיושבים. לכדור חצב דיוק גבוה ויעילות רבה ביותר, גם בירי כדור בודד, מול כוח אויב המסתתר ופועל מתוך מבנים/ביצורים, תוך הקטנה משמעותית של פגיעה בסביבה ובבלתי מעורבים. לחצב רש"ק המכיל חנ"מ ורסס ייחודים המקנים לו קטלניות גבוהה.

דוקרן - פצמ"ר מדויק בקוטר של 120 מ"מ - הפצצה יכולה להגיע לטווח של כ- 8 ק"מ ולהתיזם באוויר כחימוש רסיק אוויר או בפגיעה במטרה. יכולת השימוש בראשי קרב שונים מאפשר טיפול במגוון רחב של מטרות ואיומים כגון כוחות אויב החוסים במבנים, בצמחיה ענפה או ברק"מ. ה"מוח"  של המערכת מכונה  "לב טהור". מערכת "לב טהור", מהווה  שילוב של מחשב מרכזי, מערכת ניווט ומערכת הנחיה הפועלים במקביל ובזמן אמת. בשל גודלו המזערי של המכלול ניתן לשלב אותו כמעט בכל מערכת נשק אווירית וקרקעית.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית