יורוסאטורי 2018: SafeShoot תציג את ה-GreenShield,פתרון למניעת תקריות אש ידידותית

הפתרון, המבוסס על תקשורת ,RF מאפשר התראות על כוחות ידידותיים בקו האש

צילום: חברת SafeShoot

SafeShoot, חברה ישראלית, העוסקת במציאת פתרונות לאירועי אש ידידותיים המתרחשים בעת ציד, אכיפת חוק, ביטחון לאומי ובתרחישים צבאיים, תציג את ה-"GreenShield", פתרון ייחודי למניעת תקריות אש ידידותיות בתערוכת יורוסטורי 2018 שתתקיים בפריז באמצע יוני.

SafeShoot מציעה שני סוגי אמצעים. את האמצעי היורה (|Shooter) ניתן ליישם על רכיבי הירי בתוך הכוחות, כולל נשק כבד לירי ישיר (טנקים או  מערכות ירי בשליטה מרחוק), מל"טים, מסוקי תקיפה, נק"ל חי"ר, כלי נשק רלוונטיים בתחום הביטחון הלאןמי (אקדחים וכדומה). אמצעי ה-Defender מיועד לרכיבי לחימה שאינם יורים כגון יחידות תומכי לחימה, כלבי חיפוש, מדריכים, צוותי סיוע רפואי ופינוי.

המערכת מזהה את המיקום המרחבי ואת כיוון הקנים של כל אמצעיי ה-SafeShoot (Shooter ו/ או Defender). המערכת מתריעה מיידית ואוטומטית בפני היורה כאשר קיים סיכון גבוה של ביצוע אש ידידותית - גם כאשר אין קו ראייה וגם תחת תנאי מזג אוויר משתנים, ביום או בלילה. המערכת מאפשרת רשת אלחוטית דינמית וחילופי נתונים מקוונים בין האמצעים בזירה.

לדברי גבי דיווידזון, סמנכ"ל השיווק של SafeShoot, "לוחמה מודרנית, שמרביתה מתרחשת באזורים צפופי אוכלוסין, הביאה לעלייה באירועי ירי ידידותיים בקרב צבאות רבים ברחבי העולם. כדי לעמוד באתגר זה, פיתחנו את GreenShield, המאפשרת שכבה נוספת של בטיחות, המשכיות תפעולית ותיאום משופר בין כוחות ידידותיים. הפתרון גם מאפשר מעגל חיישן-יורה קצר, תהליך קבלת החלטות קל ומהיר יותר, אש תמיכה קרובה יותר ומודעות מצבית טובה יותר". דוידסון מוסיף כי "אנו מאמינים כי בעזרת המוצרים שלנו, המאפשרים זיהוי של כוחות ידידותיים בשטח, ניתן להפחית באופן משמעותי את מספר הנפגעים כתוצאה מאש ידידותית".

חברת SafeShoot נוסדה על ידי קבוצת יזמים מנוסים שנחשפו לאירועים טרגיים של אש ידידותית במהלך הקריירה הצבאית שלהם בצה"ל. על ידי שילוב המומחיות שלהם בפיתוח טכנולוגי וניהול, לצד רקע יסודי בצבא, צוות המייסדים של SafeShoot פיתח פתרון ייחודי ומקיף לתקריות אש ידידותית.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית