הפנטגון מזרז ביצוע עסקאות יצוא נשק למדינות בעלות ברית, כולל סעודיה

נשיא ארה"ב טראמפ. מאשרים הקלות לייצוא ביטחוני (צילום: AP)

הפנטגון מאיץ ביצוע עסקאות יצוא נשק לצבאות של מדינות בעלות ברית כמו סעודיה, יפן, רומניה וקוריאה הדרומית, באמצעות הליכי יצוא מזורזים חדשים, המקצרים בצורה משמעותית הליכים בירוקרטיים שבעבר עיכבו יצוא נשק מארה"ב לחו"ל.

אלן לורד, סגנית מזכיר ההגנה לנושאי רכש, אמרה בסוף השבוע לכתבים בפלורידה כי מדובר באספקת טילי 'פטריוט' לרומניה, מל"טים 'גלובל הוק' ליפן, טילי הגנה אווירית THAAD לסעודיה וטילי TOW לכמה מדינות. התקנות החדשות מאפשרות לפנטגון לדלג על שורת הליכים ולקצר אפילו בשנים את תקופת האספקה של נשק ומוצרים צבאיים למדינות בעלות ברית.

אתר DEFENSE ONE מציין כי סעודיה מותקפת לעתים תכופות בירי טילים של החות'ים בתימן, ואילו שלטונות של מדינות אחדות בחצי האי ערב מתלוננות באופן קבוע על השתפרות ביכולות הטילים של איראן.

אלן לורד הסבירה כי "כאשר יש לנו שותפה בינלאומית המעוניינת לקנות נשק אמריקני, אין עוד צורך לבזבז שבועות וחודשים על הכנות לביצוע העסקה. כיון יש בידינו כלים המאפשרים לקבוע ולסכם במהירות עם אותה מדינה את פרטי העסקה, כמויות ומחירים של הציוד". אתרים בחו"ל מציינים עוד כי אלן לורד היתה בעבר בכירה בחברת טקסטרון, שטענה כי מל"ט מתוצרתה, SHADOW, נאסר על ידי הפנטגון למכירה בחו"ל, עד שכלי טיס בלתי מאויש דומה מתוצרת סין עשה את דרכו ללקוחות במזרח התיכון. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית